zimowe spotkania oddzialow

O ZIMOWYCH SPOTKANIACH ODDZIAŁÓW PTT

Nasza impreza organizowana jest od czterech lat. Ma na celu zacieśnianie więzów między oddziałami PTT i nawiązywanie przyjaźni i ogólnie integrację całego środowiska. Zwykle odbywa się ona w ostatni weekend stycznia.Scenariusz imprezy jest w zasadzie niezmienny. W piątek wszyscy się zjezdżają i wieczorem mamy wieczór integracyjny przy gitarze i piosence turystycznej.Drugiego dnia w sobotę- wyjście na szlak turystyczny, a trzeciego dnia- rano Msza Sw. w intencji uczestników i zwiedzanie okolicy., a potem niestety przychodzi czas pożegnania

1. Zimowe Spotkania PTT w Górach Świętokrzyskich miało miejsce w 2014 r. Bazą były Chęciny. W sobotę w dwóch różnych grupach wyruszyliśmy na trasę turystyczna. Jedna wiodła od Chęcin przez Jaskinię Piekło do Jaskini Raj, a druga z Karczówki w Kielcach także do Jaskini Raj. Tam spotkały się obie grupy i miało miejsce zwiedzanie jaskini. Potem powrót przez Zelejową do chęcin. Wieczorem zabawaprzy muzyce mechanicznej. W Niedzielę po Mszy sw. zwiedzanie kościoła i klasztoru oo.franciszkanów, potem zwiedzanie Niemczówki, spacer po Chęcinach ( zamek był niestety niedostepny) ipożegnanie.

1. Zimowe Sotkania PTT w G. Świętokrzyskich miały miejsce rok później, a bazą był Bodzenyn. Wieczorem oczywiście wieczór przy gitarze,a rano zamówiony autokar podwiózł nas do Świętej Katarzyny skąd wyruszyliśmy na szlaki. I szlak wiódł ze św. Katarzyny na najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę dalej do Bodzentyna. II szlak prowadził przez Ciekoty, gdzie zwiedziliśmy Dworek Żeromskiego, dalej przez Radostową i Wymysloną do Świętej Katarzyny, gdzie czekał na nas autokar, który zawiózł nas do Bodzentyna. Krótki odpoczynek i obiadokolacja, a po niej spotkanie z z-cą dyrektora ŚPN i wspólne ognisko z pieczeniem kielbasek. W niedzielę Msza Św. i zwiedzanie Bodzentyna- Kolegiaty, kościoła Św, Ducha Zagrody Czernikiewiczów i ruin pałacu biskupów krakowskich. Pożegnanie. Do Bodzentynaprzybył

na nasza imprezę Słowak ze Starej Lubowli.

1. Zimowe Spotkania PTT –2016 r- w Starachowicach.Wieczór piątkowy jak zwykle z piosenką i gitarą. Sobota – autokar podwiózł nas na szlak i wszyscy powędrowaliśmy na Polanę Wykus-miejsce pamięci związanez działalnością oddziałów partyzanckich AK ze zgrupowania majora Jana Piwnika ,,Ponurego” .Potem partyzancką Drogą Krzyżową na Polanę Langiewicza- miejsce związane z powstaniem styczniowym, gdzie upiekliśmy kiełbaski przy ognisku, koło zalewu na Lubiance powrót do miejsca zakwaterowania. Po obiadokolacji bal prawie do rana. W niedzielę Autokar zawiózł nas do Wąchocka, gdzie mieliśmy Mszę św. w intencji uczestników, a potem zwiedzanie tego romańskiego opactwa cystersów. Następnie wróciliśmy do Starachowic, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Przyrody i Techniki ,,Ekomuzeum” . Potem pożegnanie. W Starachowicach gościliśmy trójkęCzechów.

No i IV Zimowe Spotkania PTT w 2017r. z bazą w Wólce Milanowskiej poniżej Świętego Krzyża.

W dniach 27- 29 stycznia 2017 miałyśmy przyjemność uczestniczyć

w IV Zimowych Spotkaniach w Górach Świętokrzyskich organizowanych przez Oddział PTT Ostrowiec.

Tym razem bazą wypadową Spotkań był pięknie położony ośrodek w Wólce Milanowskiej koło Nowej Słupi.

Licznie przybyłych przedstawicieli Oddziałów PTT witała promiennym uśmiechem

Grażyna Jedlikowska- prezes Oddziału Ostrowiec, organizatorka Spotkań.

Wieczór integracjny,przy wtórze gitary i chóralnym śpiewie turystycznych piosenek, przeciągnął się

do późnych godzin nocnych.

Ale...zaraz po śniadaniu,w pełni zintegrowani, wyruszyliśmy natrasę. Czarnym szlakiem z Wałsnowa, po pokonaniu przysypanegośniegiem gołoborza dotarliśmy na Szczytniak (554m),

stąd szlakiem czerwonym na Górę Jeleniowską (533 m) i przez Paprocice na Kobylą Górę (390 m).

Naszej grupie przewodził Tomek- przewodnik świętokrzyski i wspaniały gawędziarz.

W promieniach zachodzącego słońca prześwitującego przez oszronione gałęzie buków,

brodząc w głębokim śniegu, zeszliśmy zielonym szlakiem do naszego ośrodka.

Czekał tu na nas obiad z tradycyjną świętokrzyską zalewajką.

A wieczorem... pełna humoru prezentacja wydarzeń z trzech poprzednich Zimowych Spotkań

(jaka szkoda, że nas nie było!), wręczenie odznak PTT, pamiątkowych znaczków i informatorów krajoznawczych.

Wieczór zakończył się wspólną kolacją i potańcówką. Nazajutrz wczesnym rankiem, zwartą grupą, gotową na nowe wyzwania,pomaszerowaliśmy z Trzcianki

na Święty Krzyż(szlak czerwony).

Zwiedziliśmy Muzeum Świętokrzyskiego Parku Narodowego, Klasztor Świętokrzyski

i uczestniczyliśmy we mszy, poświęconej pamięci uczestników Powstania Styczniowego(154 rocznica).

Zakonnicy oblaci modlili się także w naszej intencji- turystów z PTT (pewnie dobrze rozumieją naszą pasję wędrowania,

bo sami poświęcili się misjom w odległych zakątkach świata).

U stóp Klasztoru wystąpiliśmy do prezentacji oddziałów z banerami.

A potem...cóż- zejście szlakiem do Wólki Milanowskiej i czas pożegnania. Do zobaczenia na szlaku!