Przygotowuje my się do Magii Rytalnej


Przygotowuje- my się do Magii Rytalnej
(Dział Magia)

Aby zająć się przygotowaniami do tego rodzaju magii, powinniśmy najpierw wiedzieć z czym to się "je".
Otóż magia rytualna nie jest czymś zupełnie innym od zwykłej, ale też i nie jest tym samym. W tego rodzaju magii wykorzystujemy rytuał, który ma na celu zwiększenie oczekiwanego efektu.
Jednak nie myślcie, że jeżeli używając zwykłej magii nie możecie przenieść wzrokiem samochodu, to zwiększając ten efekt rytualną uda wam się.
To zupełnie innego rodzaju zwiększenie.
Oczywiście nie mówię też, że każdy rytuał zakończy się powodzeniem.
Tego typu magia posiada najczęściej symbolikę religijną lub ma na celu zwiększenie prawdopodobieństwa efektu wywoływanego przez maga.

Pierwszą rzeczą, którą musi posiadać mag wstępujący na drogę magii rytualnej, to WIEDZA i WIARA będące podstawą każdej magii. Później dopiero należy zatroszczyć się o rekwizyty używane w danym rytuale. Podstawowymi przedmiotami, które powinien posiadać mag są:
- Athame (rytualny nóż, bądź sztylet, może być także różdżka)
- Pentakl (pięcioramienna gwiazda w kole)
- Księga z zapisanymi rytuałami

Oczywiście w rytuale powinny pojawić się także świece i kadzidła.
Nie są to jednak wszystkie dodatki.
Mile widziane są także specjalne szaty.

No, a teraz może trochę o czasie rytuałów.
Kiedy można, a kiedy nie?
Otóż rytuał można odprawiać w dowolnym czasie, lecz wskazane jest uwzględnianie pełni księżyca i sabatów. Na pewno polepsza to nasze działania.
Zajmijmy się teraz podstawowymi pojęciami, które są niezbędne przy każdym rytuale, czyli wiedzą i wiarą.
Otóż nie można przystąpić do ceremonii bez dostatecznej wiedzy oraz wiary.
W naszej głowie ani przez chwilę nie może pojawić się myśl: "To bzdura, ta cała magia to wymysł jakiś idiotów." Jeżeli taka myśl przeleci ci przez głowę, to zapomnij o tym co czytasz i nie zajmuj się tym w ogóle, bo źle się to dla ciebie skończy.
Musisz mieć dostateczną wiedzę na temat podstawowych rytuałów oraz tych aktualnie przez ciebie wykonywanych. A! I jeszcze jedna ważna rzecz. Mianowicie musisz wiedzieć jak bronić się przed różnymi forami otaczającego cię zła.
Jednym ze sposobów ochrony jest magiczny krąg, który jest otwierany w ciągu większości rytuałów w celu ochrony osób przebywających w nim.
Po pewnym czasie praktykowania tego typu działań, zauważysz zapewne zmianę przed i po otwarciu kręgu. Ja w takim momencie przestaję bać się czegokolwiek wkoło mnie, wiem, że jestem tu bezpieczny i przestają mnie interesować wszelkie inne rzeczy, dziejące się na zewnątrz kręgu. Mogę się totalnie odprężyć i skupić na moim rytuale, medytacji lub innej rzeczy.
Jak otworzyć takowy krąg?
Na początek należy znaleźć miejsce, w którym nikt nie będzie ci przeszkadzał.
Ja w tym celu udaję się głęboko w las, ale równie dobrze może to być twój pokój.
Następnie należy to miejsce przygotować.
Nie mogą się tam znajdować jakieś śmieci lub zbędne przedmioty (chyba, że ich usunięcie jest niemożliwe).
W miejscu, w którym chcesz otworzyć krąg, powinieneś postawić ołtarzyk, na którym będą się znajdowały kadzidła, świece i inne przedmioty rytualne.

A teraz przystąpmy do samego rytuału.
Bierzemy Athame, które wcześniej powinno zostać oczyszczone z brudu oraz negatywnych energii i powoli zakreślamy nożem krąg, wizualizując sobie linię białej energii. Obszar ten powinien być takiej wielkości, abyś mógł się w nim poruszać bez ograniczeń. Na wolnej przestrzeni proponuję 3 - 4 metry średnicy.
Kreśląc ten magiczny krąg powinieneś wypowiadać słowa, które także będą częścią rytuału np.: "Kreślę ten magiczny krąg, aby stał się dla mnie i zaproszonych tu istot miejscem czystej mocy?".
Kiedy już go zakreślisz, zaproś do niego duchy żywiołów, obracając się w kierunku świata wybranego żywiołu:
- Północ - ziemia
- Zachód - woda
- Południe - ogień
-Wschód - powietrze

Jednocześnie wypowiadaj słowa zapraszające każdy żywioł (ich treść pozostawiam w twoich rękach, mam nadzieję, że twoja inwencja twórcza będzie większa od mojej i wymyślisz coś sensownego).
Kiedy zaprosisz już wszystkie żywioły dobrze byłoby, gdybyś poprosił je o wsparcie podczas magicznego rytuału.
Tym sposobem krąg jest już otwarty, a to, co będziesz w nim robił, pozostawiam ci do wyboru.
Pamiętaj tylko, że nie możesz zabierać się za coś, o czym nie masz zielonego pojęcia i nie możesz obrażać istot przybyłych do twego kręgu.
Kiedy już zakończysz swój magiczny czyn, podziękuj wszystkim przybyłym duchom i zamknij krąg.
Zrób to dokładnie tak samo jak wtedy, gdy go kreśliłeś, tyle że zmień słowa wypowiadane podczas tej czynności.
I tym sposobem pierwszy, i zarazem najprostszy rytuał, masz już za sobą.

Kolejnym ważnym elementem każdego rytuału są dodatki, tzn. dobranie ziół do wykonywanego efektu, tak samo i świec.
Oczywiście nie każdy rytuał musi mieć na celu wywoływanie jakiś efektów, możesz po prostu odprawiać go na cześć jakiegoś bóstwa.
Pewnie brałeś już udział w niejednym takim rytuale.
Za przykład możesz obrać msze świętą w kościele.
Ale jest jeszcze jedna istotna rzecz, którą musisz wiedzieć, zanim zabierzesz się za rytuały. Mianowicie otaczający cię krąg chroni cię tylko wtedy, gdy jesteś w jego wnętrzu.
W momencie gdy go opuścisz, zdajesz się tylko na siebie.
Wielu z was czyta ten tekst i myśli sobie: "Co on gada? Przecież nic nie może mi się stać, kiedy będę otwierał krąg np. w domu! Co, ktoś wejdzie i mnie skrzywdzi? Śmieszne!!!"
Otóż nie jest to tak piękne, na jakie wygląda.
Podczas rytuałów dzieją się dziwne rzeczy i musimy mieć to na uwadze. Nie jestem w stanie podać teraz przykładów takich zjawisk, gdyż są one bardzo zróżnicowane.

Na koniec chciałbym tylko powiedzieć, że nie ponoszę odpowiedzialności za osoby nie stosujące się do uwag zamieszczonych w tym artykule lub za złe ich stosowanie. Pamiętajcie tylko, by nie brać się za rzeczy, o których nie macie zielonego pojęcia lub o których wiecie za mało. Ale mimo wszystko życzę wam jak najlepszych efektów.

I to by było na tyle. Jeśli macie jakieś pytania to piszcie śmiało. A jeżeli uznacie, że gdzieś popełniłem błąd (jestem tylko człowiekiem) napiszcie do mnie.


Szymon "ifs" Klapa




Komentarze do artykułu:
Autor: Naryo (ho-oh1@wp.pl)
Tytuł: Pomoc
Data: 2004-10-07 19:00:11
Mam 11 lat i chcę się nauczyć magii. Jakie narzędzia trzeba mieć, jak powinna wyglądać szata i jak przywaływać duchy żywiołów? Błagam o szybką odpowiedź! Mój mail to naryo@o2.pl

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: karp2005 (karp2005@op.pl)
Tytuł: Prośba
Data: 2005-02-02 17:05:32
Prosze cie podaj mi jak najszybciej tytuł tej księgi lub powiedz s kąd moge ja zdobyc a czy ta rużdżka może być zrobiona z drewna własnoręcznie i jak maja wyglądać te szaty ????? to mój mail karp2005@op.pl

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: karp2005 (karp2005@op.pl)
Tytuł: prośba
Data: 2005-02-02 17:07:15
powiedz mi jak moge zdobyć tę księge lub podaj tytuł i autora i jak mają wyglądac te szaty mój e mail karp2005@op.pl

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: karp2005 (karp2005@op.pl)
Tytuł: prosba
Data: 2005-02-02 17:10:24
a i jak zdobyć te zioła

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Farmer LO (farmerlo@o2.pl)
Tytuł: Błędy i poprawki według mnie
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Podczas lektury tego artykułu znalazłem kilka błędów, które mogą być przyczyną wielu nieskutecznych rytuałów. Na początek należy tu dokładniej powiedzieć cóż to za rodzaj magii został tu przedstawion, dlatego też odwołam się tu do procedury tworzenia magicznego kręgu. Inkantacje wypowiadane w jej trakcie wyraźnie nawiązują do magii żywiołów. Tutaj już widać pierwszy błąd jeśli chodzi o narzędzia - są one niekompletne. W każdym z nich musi być odwzorowany jeden żywioł, dlatego też athame odpowiada żywiołowi ognia, różdżka lub kadzidło dla powietrza , pentakl dla ziemi i kielich, który też bywa zastępowany przez niektórych magów srebrną biżuterią, gdy samo naczynie nie jest potrzebne, dla wody. Teraz pare słów dotyczących pentaklu. Słowo pentakl dla maga znaczy krążek z metalu, kamienia bądź gliny z wyrysowanym, wymalowanym bądź wyrytym magicznym znakiem, nie koniecznie pentagramem. Prawdopodobnie autor wymienił pentagram, gdyż jest on najbardziej rozpowszechnionym znakiem na pentaklach, lecz osoby znające się na zależnościach planetarnych z pewnością posiadają cały zestaw pentaklów, zrobionych z rozmaitych materiałów i opatrzonych rozmaitymi znakami, zależnie od potrzeby. Zauważyłem także, że należałoby tu przyblizyć rolę szaty. Z pewnością mało kto tak naprawdę zastanawiał się nad tym głębiej, lecz jest ona bardzo pomocnym narzędziem pracy. Mianowicie, gdy mag rozpoczyna magiczny czyn, musi odrzucić wszystko inne co go otacza - swoje troski, problemy, niezakończone sprawy z dnia wczorajszego itp. czemu służy proces oczyszczenia - medytacje, kąpiele itd. Założenie magicznej szaty jest zwięczeniem tego procesu, gdy ostatecznie mag odcina się, właśnie z pomocą szaty od świata otaczającego go. Stanowi ona swojego rodzaju barierę, oraz jak niektórzy magowie uważają - nową, magiczną tożsamość. Kolejna nieprawidłowość, bądź może poprostu niedomówienie isnieje w opisie dotyczącym pory odprawiania rytuałów. Autor rozpoczął słowami: 'kiedy można a kiedy nie?' No i napisał kiedy można, zapominając o tym drugim. Jakby na złość autorowi i tutaj pozwole wtrącić swoje trzy grosze (nie to żebym krytykował go, lecz niech bardziej potraktuje to jako przestrogę, gdyż nieuważne przygotowanie kogoś do magii rytualnej może być czasami opłakane w skutkach). Tak więc istotne są tu także inne fazy księżyca - nie tylko pełnia. Istotnie, zgadzam się iż podczas pełni i sabatów magia jest prawie najpotężniejsza, lecz należy też ostrzec, że magii nie uprawiamy podczas nowiu, chyba że w celu odprawienia egzorcyzmów bądź innych rytuałów wygnania. Faza rosnącego księżyca jest dobra w sprawach przyciągania (np. pieniędzy, miłości itp.) a malejącego do odpychania (nieszczęść, chorób...). Aby już dać spokój autorowi, zaproponuję tutaj przykład inwokacji żywiołu ognia w moim wykonaniu (jako przykład mojej inwencji twórczej): 'Przyzywam cię O Dżinie, władco salamander, strażniku południa. Zapraszam cię do siebie i proszę o wsparcie podczas magicznego czynu! Niech tak się stanie!'

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Artur 'TWETY' Gregorczuk (twety63@poczta.onet.pl)
Tytuł: Dziękuje za uwagi
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Dziękuje za uwagi! Oczywiście w wyniku przejęcia i przepracowania zopomniałem dodać tej kwestii o nowiu! Oczywiscie autor poprzedniego posta ma racje. Oprocz egzorcyzmow i jeszcze paru mniej istotnych rytuałów magii nie uprawia się w nowiu! A teraz jeśli chodzi o pentakl, to faktycznie wziełem za przykład pentagram, gdyż wiele osób czytających ten artykół nie ma więkrzego pojęcia o tym czym jest magia rytualna, a co dopiero pentakl! Sądziłem ze PENTAGRAM znają wszyscy, a bynajmniej więkrzość! Jeżeli chodzi o rodzaj magii to faktycznie nie jest to Kabała, która jest znana więkrzości z was, lecz jest to magia żywiołów! Dziękuję za uwagi i pozdrawiam <<<>>>

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Farmer LO (farmerlo@o2.pl)
Tytuł: Znajomość Kabały
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Napisałeś: 'nie jest to Kabała, która jest znana więkrzości z was' Z tym też się nie zgodze zbytnio - prawdziwych kabalistów jest naprawdę mało. Aby osiągnąć w tej dziedzinie sukcesy należy uczyć się wiele lat - studiować trudno już dostępne źródła jak np. Equixcione (mam nadzieje że dobrze napisałem) czy uczyć się np. języka hebrajskiego który sam w sobie potrafi zająć kilka lat.

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Artur 'TWETY' Gregorczuk (twety63@poczta.onet.pl)
Tytuł:
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Nie mówiłem o wielkich kabalistach! Chodziło mi tu o system magiczny,który jest najbardziej znany ze względu że na polskim rynku jest najwięcej książek na ten temat! A jeżeli chdzi o prawdziwych kabalistów a nie jedno razowych magów to fakt! Jest ich bardzo mało Pozdrawiam <<<>>>

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Maciek (Lucid dreamer) (Maciektrze@wp.pl)
Tytuł: żadnych uwag
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Chciałem tylko powiedzieć, że autor napisał ciekawy tekst, a czytający zamieścili ciekawe komentarze. I OTO CHODZI. Chciałem jeszcze dodać, że narzędzia maga mają mu pomóc wywołać odpowiedni nastrój, skupienie, myśli itd. Jeśli ktoś zamiast specjalistycznego narzędzia maga użyje inne narzędzie (np. jakiś stary nóż, który jest pamiątką rodzinną) i będzie do niego przekonany intuicyjnie i emocjonalnie to także owy nóż może posłużyć do rytuału. Tu chodzi o oddiaływanie marzędzia na podświadomość maga. I tak specjalistyczne narzędzia są pewnie najlepsze (Anthalte itp.) ale mówię to dla uzupełnienia tekstu. DZIĘKUJĘ ZA WYSŁUCHANIE

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: neofita ()
Tytuł: moje przemyślenia
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Pozdrawiam Autor i chciałbym napisac o swim 'przemysleniu magi'. Jak wszyscy sie zgadzamy magia nas otacza jest wszędzie(magia nazywam czystą energię)pochadzi od boga dla innych jeszcze z innego źródła to nie istotne najważniejsz że nie są nam potrzebne żdne przedmioty rytualne, na tym polega prawdziwa energia nie na sztyletach to my ludzie jesteśmy kondensatorami tej magi nasz mózg za to odpowiada, nasza siła woli i przekonania, przedmioty tylko podlegaja naszej woli, oszukujemy sie na wzajem mysląc inaczej. Faza ksieżyca ma wpływ na nas przedewszyskim. Jesli chodzi o pentagram to może to być nawet jesli ktos woli gwiazda 'dawida' lub krzyż to tylko wizualizacja to tyle jeśli chodzi o moje przemyślenia dotyczace magi, nadmienić chciałbym jeszcze że nikogo nie chciałem tym tekstem szykanować czy obrazić to tylko wolna myś 'neofity' pozdrawiam i oczekuje komentarza.

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Merkucjo (nezeleth@interia.pl)
Tytuł: Narzędzia maga
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Neofito, oczywiście zgadzam się z tobą - moc pochodzi nie z narzędzi, lecz od maga. Zgadzam się również z Maćkiem - narzędzia potęgują nastrój. Ale chciałbym jedynie uzupełnić ten temat (wybaczcie, to coś dziwnego... po prostu mam ochote dodać swe trzy grosze). Mianowicie - narzędzia, będące SYMBOLAMI są powiązane z psychiką i budzą skojarzenia np. z danym żywiołem już w nieświadomości kolektywnej, często ułatwiają wizualizację. Ale nie są one potrzebne - i bardzo dobrze. Dziękuję za poświęcony mi czas.

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Asz ()
Tytuł:
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Tekst faktycznie ciekawie opisany nie mniej jednak pragne zauwazyć, iz do magowi do czynienia sztuki magicznej nie sa potrzebne żadne atrybuty (za wyjatkiem magii żywiołów). oczywiscie mozna ich uzywac po konsekracji i wymianie energetycznej maga z jego atrybutem. dla maga najważniejszymi atrybutami musza być: samokontrola, wewnetrzne swiatło, wola, umiejetnośc wizualizacji .pozdrawiam

--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Grima (eminemka.osa@poczta.fm)
Tytuł: prośba
Data: 2004-06-25
Komentarz dodano przed rewolucją GW, więc autor może być kimś innym niż użytkownik obecnie zarejestrowany pod daną xywa

Bardzo proszę abyś umieścił w tym, bądź innym artykule coś na temat żywiołów, bo jestem początkująca i jeszcze nie bardzo wszystko rozumiem:/



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Jak przygotowac sie do kursu na kategorie A
Dlaczego powinniśmy przygotować się do wielkiej wojny
Jak przygotować się do negocjowania podwyżki
Zarządzanie czasem jak przygotować się do egzaminów
Jak przygotować się do rejsu
Wstęp do magii
Nikuli Klucz do magii
Vid Żydzi przyznają się do inwazji imigrantów

więcej podobnych podstron