Dyskusje 181 facebook Objawienia Fatimskie a Sejm


Objawienia Fatimskie a Sejm

Aleksander Posacki

10 godz. ·

Sejm uczcił 100. rocznicę objawień fatimskich

Sejm przyjął 7 kwietnia 245 głosami uchwałę ws. uczczenia 100. rocznicy objawień fatimskich. Rekomendację w tej sprawie zgłosiła w marcu Komisja Kultury i Środków Przekazu. Tekst uchwały poparli m.in. Anna Sobecka (sprawozdawca projektu), wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Jarosław Zieliński, b. szef "Solidarności" Janusz Śniadek i Robert Telus, członek parlamentarnego Zespołu Sympatyków Ruchów Katolickich.

"W sposób niezwykle dramatyczny, poprzez przekazanie trzyczęściowej tajemnicy oraz spektakularny cud słońca, Matka Boża przypomniała ewangeliczną prawdę, że ludziom do szczęścia, tak naprawdę, potrzebny jest tylko Wszechmocny Bóg, który stworzył nas dla siebie i pragnie podzielić się z nami pełnią szczęścia" - stwierdza tekst uchwały. W opinii posłów, którzy podpisali się pod projektem uchwały, rzadko które wydarzenie religijne odegrało tak ważną rolę w dziejach Kościoła, a nawet całego świata, jak objawienia fatimskie.

"Mając również na względzie obecną sytuację geopolityczną Polski przesłanie fatimskie nabiera dla naszej Ojczyzny szczególnego znaczenia. Z powodu wagi i doniosłości orędzia z 1917 roku Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, przekonany o jego szczególnym znaczeniu, pragnie uczcić objawienia fatimskie w ich setną rocznicę" - podkreślono w tekście.

mip, lk (KAI) / Warszawa

Początek formularza

Lubię to!Zobacz więcej reakcji

KomentarzeUdostępnij

58 Irena Joanna Łozowski, Monika Wojtatowicz i 56 innych użytkowników

11 ponownych udostępnień

Komentarze

0x01 graphic

Dół formularza

Dariusz Pietrek No i Polska stała się państwem wyznaniowym.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 9 godz.

0x01 graphic

Jerzy Kluge - Ty też coś wyznajesz, przecież wierzysz w to co mówisz, czym żyjesz, ...
- Każdy czlowiek w coś wierzy.
- Kwestią jest tylko w co wierzy.
- Cały świat jest "wyznaniowy", ostatnio ciągle natzuca się wiarę w gender, w tęczową flagę, w Tuska, ...

Lubię to! · Odpowiedz · 3 · 8 godz.

0x01 graphic

Dariusz Pietrek Nie chce aby państwo narzucało mi co mam obchodzić. Pamiętam komunię o mam wrażenie że ona odzywa

Lubię to! · Odpowiedz · 7 godz.

0x01 graphic

Jerzy Kluge - Skoro chcesz i lubisz być niewolnikiem, to twój wybór.
- Żal mi ciebie.
- Ja wierzę Bogu i jestem wolnym człowiekiem, mój Bóg daje mi całkowitą wolność.
- To ja decyduję i nie pozwalam niczego sobie narzucić.
- Sam wybieram co chcę przyjąć.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 7 godz.

0x01 graphic

Zbigniew Zaremba Dariusz Pietrek: Każda ustawa przegłosowana przez sejm jest 'narzuceniem' społeczeństwu.

Czy może jest Pan anarchistą politycznym?

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 7 godz.

0x01 graphic

Jerzy Kluge Dariusz Pietrek - Jak rządzili niewierzący, też każdą ustawą narzucali innym swoje poglądy, które wyznają.

Lubię to! · Odpowiedz · 5 godz.

0x01 graphic

Dariusz Pietrek Oddzielam tania religijność od wiary

Lubię to! · Odpowiedz · 5 godz.

0x01 graphic

Jerzy Kluge - A w jaki sposób mierzysz tę religijność, kiedy staje się wiarą?
- Jak według tego ustawiasz ludzi?

Lubię to! · Odpowiedz · 4 godz.

0x01 graphic

0x01 graphic

Napisz odpowiedź…

0x01 graphic

Aleksander Posacki to jest zawsze pokusa większości - narzucić swoje, choć w tym przypadku narzucana jest właściwa ocena

Lubię to! · Odpowiedz · 4 · 9 godz. · Edytowany

0x01 graphic

Cezary Rzepa Usa w setna rocznice przystapienia do I WŚ zaatakowali Syrie

Lubię to! · Odpowiedz · 2 · 8 godz.

0x01 graphic

Katarzyna Bloch Cezary Rzepa nie zaatanowali Syrii tylko baze wojskawa terrorystow w odpowiedzi na chemiczne ludobojstwo sprzed kilku dni w ktorym zginelo wiele dzieci ....

Lubię to! · Odpowiedz · 3 godz.

0x01 graphic

0x01 graphic

Napisz odpowiedź…


0x01 graphic

Anna Sikorska Czy teraz już będę musiała czcić te objawienia, choć Kościół katolicki wcale mi tego nie nakazuje?0x01 graphic

Lubię to! · Odpowiedz · 8 godz.

0x01 graphic

Adam Sromecki Czcić to my powinniśmy ojca i matkę. A skoro nasz Pan oddał nam swoją Matkę jako naszą, to czemu nie czcić Tej, która zrodziła Zbawiciela? Piszę o zdrowej czci, a nie bałwochwalczej. I nadal jest jak było. Objawienia prywatne nie są dogmatem wiary, ale są pożyteczne.

Lubię to! · Odpowiedz · 4 · 7 godz.

0x01 graphic

Dariusz Pietrek Chce sam o tym decydować. Pani Sobecka nie będzie mi tego narzucać. Polski Kościół na tych checach tylko straci

Lubię to! · Odpowiedz · 3 · 7 godz.

0x01 graphic

0x01 graphic

Napisz odpowiedź…


0x01 graphic

Piotr Lutyński A co z ochroną życia poczętego? Dla Boga liczą się czyny a nie deklaracje iuchwaly!

Lubię to! · Odpowiedz · 2 · 7 godz.

0x01 graphic

Lidia Michałuszek Czynem jest tez przyjecie uchwały.
Zycie jest integralne,nie ma osobnego zycia społecznego i osobnego zycia dychowego.W takim przypadku podział musiałbt istniec w samym człowieku.Zbawiamy sie,czy lepiej Chrystus nas zbawia a my z Jego łaska po ludzku wspołpracujemy w konkretnch strukturach społecznych.
Jezeli swiat otzymał przekaz od Matki Bozej(Matki i Boga i w pełni ludzkiej natury)to po to,zeby swiatu pomoc,ocalic przed niezrozumieniem i błedami.Trzeba takie propozycje na szczeblu panstwowym i przyjac ustawowo i wypełniac indywidualnie...Dziecku tez dobra mama pewne sprawy niejaki narzuca chcac dla Niego dobra...

Lubię to! · Odpowiedz · 2 · 7 godz.

0x01 graphic

Krzysztof Malerczyk Jasne narzućmy wszystkim nawet jak są niewierzący inaczej kara więzienie albo finansowa

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 6 godz.

0x01 graphic

Lidia Michałuszek Co niewierzącemu konkretnie nieodpowiada?, czy mowimy o ufo czy o konkretnych zagrozeniach dla kazdego człowieka i sposobach zaradzenia???

Lubię to! · Odpowiedz · 5 godz.

0x01 graphic

Jerzy Kluge Krzysztof Malerczyk - masz rację, wszystko nam narzucają, czy ktoś chce, czy nie chce, oddychać musi.
- Tak samo jest z jedzeniem, piciem i wielu innymi rzeczami.
- Tylko że nie istnieje człowiek niewierzący, bo każdy w coś wierzy. Jedni wierzą w Boga, inni w boga którego sobie wystrugali, czy wymyślili, inni w Lenina, lub innego człowieka, lub jakieś urojenie.
- Przecież ci co nie wierzą w Boga, wierzą w te swoje dyrdymały, które przyjęli i głoszą, więc tak samo są ludźmi wierzącymi.
- Jak rządzili niewierzący, też narzucali innym swoje uchwały, ustawy, zarządzenia, ...
- Masz rację, narzucają nam, nikt nas nie pytał czy chcemy się urodzić, itp.
- Zobacz co się dzieje jak myśli się jak ty to robisz.

Lubię to! · Odpowiedz · 5 godz.

0x01 graphic

Lidia Michałuszek Nie neguj wszystkiego i wszystkich(w tym mnie!!!)"kieruj sie swoim rozsadkiem i analizuj w miare obiektywnie-'co w zyciu społecznym(chodzi o uchwałe w Sejmie)jest korzystne dla człowieka a co nie.Praktycznie.Co Ci konkretnie w tym nie odpowiafa.Bo słowa narzucaja jest pojeciem ogolnym i nic nie mowi.teakcja na ogolne pojecia i ogolna postawa buntu...niewiele znaczy.
Ukonkretniaj..co Ci nie pasuje,co i w czym przeszkadza?..?

Lubię to! · Odpowiedz · 5 godz.

0x01 graphic

Lidia Michałuszek Ja nie szukam tez zastepczych powodow ,ktorymi tłumacze swoje "wypadki".cos nie tak zrozumiałes

Lubię to! · Odpowiedz · 5 godz.

0x01 graphic

0x01 graphic

Napisz odpowiedź…


0x01 graphic

Krzysztof Malerczyk A jakie będą następne uchwały .Posłowie będą się bawić w teologów i Urząd Nauczycielski Kościoła .Zresztą niezbyt dobrze bo by wiedzieli że żaden katolk nie ma obowązku wiary w Objawienia prywatne nawet te uznane jak Lourdes czy Fatima

Lubię to! · Odpowiedz · 6 godz.

0x01 graphic

Jerzy Grzesiek Nikt Cię do tego nie zmusza. Najwyżej nie utożsamisz się z tym. Tylko dziwi mnie, w czym Ci to tak bardzo przeszkadza, stracisz coś na tym? Tyle było akcji antychrześcijańskich ba antyludzkich w poprzedniej kadencji, reagował wtedy Pan?

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

0x01 graphic
Napisz odpowiedź…

0x01 graphic

Lidia Michałuszek Rozsadek---i czas własciwy.Nie trzeba uogolniac..

Lubię to! · Odpowiedz · 4 godz.

0x01 graphic

Justyna Matulewicz-Gilewicz To dobrze,ze Jarosław Zieliński przyznaje się do naszej wiary. Natomiast wiara to nie tylko słowa,ale również czyny ,a może przede wszystkim czyny.

Lubię to! · Odpowiedz · 4 godz.

0x01 graphic

Jerzy Grzesiek Czyny drugiego oceniamy wtedy gdy kogoś znamy osobiście, nie po wzmiankach medialnych. Jeżeli nie znamy, to się nie wypowiadamy, bo obmowa może zmienić się w oszczerstwo a jedno i drugie, świadome i dobrowolne jest grzechem ciężkim. Tak dla przypomnienia dla w wierzących, przed Niedzielą Męki Pańskiej.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

0x01 graphic
Napisz odpowiedź…

0x01 graphic

Marek Płodowski Polska przez tę uchwałę nie stanie się państwem wyznaniowym, bez przesady. Ale niech Kościoły i związki wyznaniowe pozostaną w autonomii w stosunku do państwa, jak dotychczas. Posłowie przesadzili mieszając te dwa porządki. Gdy uchwała ma ukazać jakąś osobę, zasłużoną dla Kościoła, która zasłużyła się także narodowi , np. JP2, x.Blachnicki i inni, to jest uzasadniona taka uchwała. Ale jeśli chodzi o objawienia, w dodatku prywatne (nie zobowiązujące katolika do wiary w nie) to trzeba te sprawy zostawić Kościołowi. Taka uchwała praktycznie nic nie wnosi poza zamętem prawnym.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 4 godz.

0x01 graphic

Jerzy Grzesiek Liberalizm to też forma religii, mają nawet swoje "misteria", patrz obrazoburcze i bluźniercze przedstawienia, czy każdy zareagował z tych, którzy powinni? Czy straciliśmy coś na tym gdy król Polski ogłosił Maryję Królową Polski? http://sanctus.pl/index.php?module=aktualnosci&id=2494

AKTUALNOŚCI + Kościół Święty + Tradycja Katolicka + SANCTUS.pl

sanctus.pl

Lubię to! · Odpowiedz · 59 min

0x01 graphic

Jerzy Grzesiek http://moniquami321.blog.onet.pl/2010/03/08/katolicy-ale/

KATOLICY ALE… | W drodze do Nieba, do Ukochanego...

moniquami321.blog.onet.pl

Lubię to! · Odpowiedz · 53 min

0x01 graphic

0x01 graphic
Napisz odpowiedź…

0x01 graphic

Marek Płodowski Taki jest tekst PROJEKTU UCHWAŁY skierowanego do komisji kultury i środków przekazu (żebyśmy wiedzieli o czym dyskutujemy a nie komentarze o nikomu nieznanym tekście).

UCHWAŁA
Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
z dnia………………………..2017 r.
w sprawie uczczenia setnej rocznicy objawień fatimskich
W roku 2017 przypada setna rocznica objawień fatimskich. W swoim orędziu Matka
Boża przewidziała największe wydarzenia XX wieku, a jego przesłanie jest nadal aktualne.
W sposób niezwykle dramatyczny, poprzez przekazanie trzyczęściowej tajemnicy oraz
spektakularny cud słońca, Matka Boża przypomniała ewangeliczną prawdę, że ludziom do
szczęścia, tak naprawdę, potrzebny jest tylko Wszechmocny Bóg, który stworzył nas dla siebie
i pragnie podzielić się z nami pełnią szczęścia.
Rzadko które wydarzenie religijne odegrało tak ważną rolę w dziejach Kościoła, a nawet
całego świata, jak objawienia fatimskie. Mając również na względzie obecną sytuację
geopolityczną Polski przesłanie fatimskie nabiera dla naszej Ojczyzny szczególnego
znaczenia.
Z powodu wagi i doniosłości orędzia z 1917 roku Sejm Rzeczypospolitej Polskiej,
przekonany o jego szczególnym znaczeniu, pragnie uczcić objawienia fatimskie w ich setną
rocznicę.
UZASADNIENIE
Objawienia fatimskie, rozpoczęły się w Fatimie, 13 maja 1917 roku. Tego dnia ukazała
się po raz pierwszy Matka Boża Fatimska przekazując światu i Kościołowi swoje Orędzie,
poprzez trójkę dzieci: Hiacyntę, Franciszka i Łucję. Objawień było sześć, podczas których
przekazane zostały trzy tajemnice fatimskie, poprzedzone objawieniami anielskimi. To
zjawienie się Matki Bożej i przekazywane prze kolejne 6 miesięcy orędzie wytyczało kierunek
drogi dla świata, dotkniętego wówczas wojnami i przygotowującego się do rewolucji
październikowej w Rosji, która następnie objęła wiele krajów świata.
Od 1917 roku zmieniło się wiele elementów w panoramie Europy i świata; w ciągu tego
wieku, a zwłaszcza w ostatnich latach, byliśmy świadkami licznych doniosłych wydarzeń.
Jednak orędzie w fatimskie, nadal jest stałym punktem odniesienia i wezwaniem do życia
ewangelią. Wciąż istnieje jeszcze niebezpieczeństwo, że miejsce marksizmu zająć może ateizm
w innej postaci, który wychwalając wolność zmierza do zniszczenia samych korzeni moralności
ludzkiej i chrześcijańskiej.
Jan Paweł II podkreślał, że „orędzie fatimskie jest ściśle związane z przeznaczeniem
Kościoła i ludzkości i musi być podejmowane z pokolenia na pokolenie, zgodnie z coraz
nowymi znakami czasu. Trzeba do niego nieustannie powracać. Trzeba go podejmować wciąż
na nowo”. Te wypowiedzi Ojca Świętego na temat orędzia fatimskiego i jego aktualnego
znaczenia są potwierdzeniem tego jak ważne jest upamiętnienie setnej rocznicy objawień
fatimskich.
Obchody stulecia to nie tylko wspomnienie historyczne, ale przede wszystkim okazja do
głoszenia wezwania Matki Boskiej w Fatimie, której orędzie nadal wywiera dobroczynny
wpływ na współczesność i przyszłość drogi Kościoła oraz historii ludzkości.
Przypadająca w 2017 roku setna rocznica objawień fatimskich to wielkie święto
promieniujące na cały świat. Uczczenie przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej setnej rocznicy
objawień fatimskich będzie wymownym aktem, nadającym międzynarodową rangę temu
wydarzeniu.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 3 godz.

0x01 graphic

Dariusz Pietrek Marku przypatrz się dobrze. Oczywiście że jedna taka uchwała nie uczyni państwa wyznaniowe go. Natomiast kościół jest wszędzie w każdym działaniu państwa. Czy trzeba czy nie. A co robi obecna władza wobec np Ojca Dyktatora

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

Marek Płodowski Dariusz Pietrek Nie wiem czy śledzisz całość działania państwa czy tylko to co jest w mediach? Jak sam wiesz, media to tylko spreparowany wycinek rzeczywistości. czy warto we wszystko wierzyć?
A swoją droga to cała rzeczywistość podlega władzy Boga i ma stać się święta przez działanie człowieka. Tylko ta świętość w sferze świeckiej ma być z reguły pozbawiona symboliki religijnej lub ta symbolika nie może dominować, narzucać się. W ten sposób uszanowana jest wolność człowieka.
Granica między sacrum a profanum (nie mylić z profanacją antyreligijną )jest jednak płynna, umowna i zawsze można ją przesuwać przez umowę społeczną. Zawsze trzeba umieć kulturalnie o tym dyskutować. I tego u nas brakuje.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

Dariusz Pietrek Wybacz. Jest rozdział państwa od kościoła. Ale pis wilka kościół w swoje merkantylne interesy. I to mnie wkurza. Dla mnie religia jest mało ważna. Ważną jest wiara

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

Piotr Andryszczak Marek Płodowski: Dawno już zerwałem wszelki kontakt z Dariuszem Pietrkiem za jego antypolskie i antykatolickie wyPOwiedzi.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

Marek Płodowski Dariusz Pietrek 1. Masz rację, że PiS za bardzo wikła Kościół w bieżąca politykę.
2. Oddzielanie religii od wiary to jakiś absurd. Jest taki nurt w protestantyzmie co głosi "Boga bez religii". To tak jak "człowiek bez ciała" albo "uniwersytet bez profesorów". Zresztą te poglady zostały uznane przez Kościół za sprzeczne z jego nauczaniem.
raczej powinno zostać przywrócone własciwe znaczenie religii. Religijność powinna być pełna wiary, pomagać do jej wzrostu. natomiast religijność "bez mocy" jest w Piśmie Świętym ostro potępiana. Ale nie religijność sama w sobie tylko pozbawiona tego co w niej najistotniejsze. Nie można jednak być człowiekiem wiary bez religijności. człowiek jest istota religijna i nic tego nie zmieni. Odrzucając religijność odrzucamy człowieczeństwo. Bo wiara ma się właśnie wyrażać przez religijność.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 godz.

0x01 graphic

Dariusz Pietrek Bóg nie potrzebuje naszych nabożeństw katedr czy rozanców. Chce nasze całkowicie wolne kochające serce.

Nie lubię · Odpowiedz · 1 · 51 min

0x01 graphic

0x01 graphic

Napisz odpowiedź…


0x01 graphic

Paulina Mazur Jeszcze Esperantystów czcili ...

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 3 godz.

0x01 graphic

Mieczysław Jacek Skiba Zbawienie przez MORD wykonany na Mesjaszu ! Tylko pogratulować takiej 'wiary'. Wolę dziecięco ufną wiarę żeby się Zbawić - niż ten cały horror, który sprytnie wmówiono całemu Gojowskiemu światu. I wiadomo kto to zrobił.

Lubię to! · Odpowiedz · 35 min

0x01 graphic

Mieczysław Jacek Skiba A co do 'objawień' fatimskich ? Nawoływanie do modlitwy jest OK. Ale ta cała wizja horrorów jakie czekają Ludzkość - toż to żywcem wzięte z Apokalipsy mącenia sił Ciemności. Taka sama diabelska obietnica licznych cierpień dla Ludzkości i Kościoła. I ta diabelska 'obietnica' nie pochodzi od Boga ani od Chrystusa ani od nikogo z Nieba czyli Zbawionego - czyli Zjednoczonego z Bogiem i Chrystusem ! Pochodzi od tych ciemnych sił - czyli od złych duchów i grupy złych kosmitów - którzy mieszają na tej planecie od setek tysięcy lat. Smutna prawda.

Lubię to! · Odpowiedz · 1 · 31 min

13



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Proroctwo o II Wojnie Światowej w objawieniach Fatimskich
Objawienia fatimskie są prawdziwe, Katecheza, 5 PIERWESZYCH SOBOT
Aniołowie i objawienia fatimskie cała książka skan
objawienia Fatimskie
Objawienie fatimskie, W ஜ DZIEJE ZIEMI I ŚWIATA, ●txt RZECZY DZIWNE
Dyskusje 279 facebook Śmierć kliniczna a mistycyzm
Dyskusje 378 facebook Lepszy Świat marzenie się spełnia
Dyskusje 366 facebook Wolność w duchu
Dyskusja 156 facebook Jesteśmy Jednią = Jednością
Dyskusje 252 facebook Zasady Ludzi Wolnych utopia Archanioła Michała czy szansa na rozwój
Dyskusje 330 facebook Semjase Kościół wie
Dyskusje 222 facebook Miłość i strach Czy Ludzkość zostanie ocalona
Dyskusje 361 facebook Wierzcie w Ewangelię
Dyskusje 289 facebook Poziomy rozwoju duchowego
Dyskusja 126 facebook USrael a Putin Imperium Oriona a Nordycy
Dyskusje 304 facebook Ciało krzemowe zamiast węglowego
Dyskusja 146 facebook stać się Jednym z Bogiem
Dyskusje 346 facebook Nowa Ziemia

więcej podobnych podstron