B Fakty i Realia - gazeta żolyńska

Gdzie szałas na połoninie

28 września 2007 roku o godzinie 6.00 rano grupa gimnazjalistów z klas drugich i trzecich w towarzystw ie czworga opiekunów (p. B. Decowska - Gąsior, p. A. Ciągło, p. G. Fus, p. Ł. Dudek) oraz pana przewodnika ruszyła na wycieczkę turystyczno - krajoznawczą w Bieszczady. Zapowiadał się piękny i ekscytujący dzień.

Droga mijała spokojnie. Zatrzymywaliśmy się po to, by zaczerpnąć świeżego powietrza.

O godzinie 10.30 zjawiliśmy się na Przełęczy Wyżnej, u stóp Połoniny Wetlińskiej. Połonina Wetlińska stanowi najbardziej wysuniętą na zachód część bieszczadzkiego pasma połonin. Południowe jej stoki są krótkie i strome, zaś po północnej stronie odgałęzia się szereg grzbietów bocznych, które opadają łagodnie w dolinę Sanu.'

Na Połoninę Wetlińską szliśmy żółtym szlakiem. Najpierw minęliśmy odsłonięty w październiku 2000 roku pomnik pamięci Jerzego Harasymow icza, wybitnego poety silnie związanego z Bieszczadami. Jego wierszami zachwyca się już kolejne pokolenie turystów. Jerzy Harasymowicz zmarł w 1999 roku. Po śmierci połączył się z Bieszczadami. Zgodnie z ostatnią wolą prochy jego rozsypano nad ich szczytami. Pomruk to symboliczna brama i jedyny grób poety, który pisał: "W górach jest wszystko, co kocham".

Droga nasza była kręta, wyłożona kamieniami i czasem stroma. Do pokonania było ponad 300 m wysokości. Wzdłuż szlaku na drzewach były widoczne znaki. Dzięki nim turyści nie błądzą.

Po godzinie marszu osiągnęliśmy cel, schronisko PTTK znajdujące się tuż pod wierzchołkiem Hasiakowej Skały. To najwyżej położone schronisko w Bieszczadach, Turyści zwą je Chatką Puchatka. Można tu odpocząć, trapić się herbaty i podziwiać panoramę gór. Gdy dotarliśmy na miejsce, zobaczyliśmy jeszczejedną połoninę, która zwana jest Połoniną Caryńską. Jest ona wyższa od Połoniny Wetlińskiej. Widok był niesamowity.

Kiedy zeszliśmy już na dół, pojechaliśmy w okolice Jeziora Solińskie-g°.

Jezioro to przy ciąga do siebie wielu tury stów, miłośników sportów wodnych

Na grzbiecie Hasiakowej Skały

i odpoczynku nad wodą. Najrozleglejsza panorama jeziora z otoczeniem roztacza się z górnej części Polańczyka i można ją podziwiać z restauracji "Na Górce".

Długość głównych odnóg jeziora wynosi blisko 50 km, a powierzchnia ok. 22 km kwadratowych.

Wielką atrakcję dla nas stanowił rejs po Jeziorze Solińskim statkiem spacerowy m Tramp. Wyjątkowo piękne krajobrazy podziwialiśmy przez godzinę.

Nasza wycieczka w Bieszczady była krótka, ale różnorodna. Pozwoliła nam chociaż w zarysie poznać ten fascynujący rejon naszego kraju. Wielu z nas na pew no tam kiedyś powróci.

Popularna turystyczna piosenka mówi: „Panorama najpiękniejszych gór rzuci na nas dziwny czar, każe wrócić tam”.

Nr 10(108) październik 2007

Fakty i Realia - gazeta żolyńska M.G.: Na początek zaskoczyły nas wspaniale widoki z kolejki krzeseł
Fakty i Realia - gazeta żolyńska Ewelina Paczocha śmy się z koleżanką mieszkającą w Kopaniach. Miała
Fakty i Realia - gazeta żolyńska Fakty i Realia - gazeta żolyńska „... do szkoły trzeba chodzić, Wsz
Fakty i Realia - gazeta żolyńska 2.04
Fakty i Realia - gazeta żolyńskag5232®S2i Nowy Ośrodek Zdrowia Diametralnie w Żołyni zmieniły się
Fakty i Realia - gazeta żolyńska Pani Teresa Bogacka kanclerz WSEil >i> Lublinie wręcza Panu
Fakty i Realia - gazeta żolyńska "Człowiek pragnie podróży..." - czyli jak żołyńscy
B Fakty i Realia - gazeta żolyńska W kopalni soli w WieliczceKrólewskie miasto i okolice O świcie, d
Fakty i Realia - gazeta żołyńska Fakty i Realia - gazeta żołyńska Żołyńscy gimnazjaliści i
Maturzysto, zapraszamy na:targiedukacyjne27-28 lutegoG2A ARENA, JASIONKA Godziny
Dnia 28 listopada 2018 roku o godzinie 17.30 na auli odbędzie się spotkanie tzw. „trójek
Rejestracja na badania od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 15.0081 855 75 28, 61 851 30 77,
Rejestracja na badania od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 -15.0061 855 75 28, 61 851 30 77,
5.3. Program OperacyjnyKapitał Ludzki 2007-2013 28 września 2007 r. Komisja Europejska przyjęła na m
Egzamin z Mechaniki Budowli 28.02.2007 roku Zadanie nr 1: Dla układu jak na rysunku obliczyć częstoś
Stan zatrudnienia na dzień 31 grudnia 2007 roku: 65 osób na 62,04 etatach, w tym: profesorów i doc
■ W wyniku pojawienia się oszczędności poprzetargowych w dniu 28 września 2006 roku Zarząd Województ