7193935626

Wycieczka do Krakowa

Radlin, 15 lutego 2003 r.

Kochany Dziadku!

Minęło wiele czasu od naszego ostatniego spotkania. Tęsknię bardzo za Tobą. Mam Ci wiele do powiedzenia. Ostatnio byłem na wycieczce w Krakowie. Zdobyłem tyle wiadomości o tym mieście, że mogę czuć się jak rodowity krakowianin. Opowiem Ci wszystko po kolei.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Rynku, ponieważ pod pomnikiem Adama Mickiewicza czekał na nas przewodnik. Najpierw opowiedział nam krótko historię powstania i rozwoju miasta. Dowiedziałem się między innymi, że Uniwersytet Jagielloński, na który zamierzamprzyszłości studiować, został stworzony przez Kazimierza Wielkiego. Później wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, granego przez trębacza na cztery strony świata. Oczywiście weszliśmy też do wnętrza tego kościoła. Zachwyciły mnie tam witraże (okna z kolorowych szybek) wykonane przez mistrza Wita Stwosza, który również jest twórcą ołtarza w tej świątyni.

Następnym miejscem, który zwiedzaliśmy, był Wawel - siedziba królów Polski. W pierwszej kolejności przewodnik wspomniał o fosie, która stanowiła element obronny średniowiecznego miasta. Potem zwiedziliśmy komnaty. Bardzo podobały mi się słynne wawelskie arrasy. Najbardziej jednak zachwycił mnie obraz autorstwa Jana Matejki — "Bitwa pod Grunwaldem ".

W dalszej kolejności zeszliśmy do podziemi, aby zobaczyć grobowce. Warto wspomnieć o spoczywających tam królach, wśród których jest Władysław Jagiełło - pierwszy Z dynastii Jagiellonów.

Wawel Bardzo mi się podobał. Szkoda, że nie wszyscy królowie Polski byli koronowani w Krakowie. Dowiedziałem się, że jako pierwszy tego zaszczytu dostąpił Władysław Łokietek w 1320 r.

Na zakończenie naszej podroży po Krakowie udaliśmy się do opery na przedstawienie muzyczno-teatralne autorstwa Stanisława Moniuszki.

Moją uwagę zwróciła doskonała dynamika utworu. Na wysoką ocenę zasłużyła orkiestra, a szczególnie muzycy grający na instrumentach szarpanych, w tym na największym - kontrabasie. Po przedstawieniu dodatkowo zaprezentowano "krakowiaka". Ten taniec bardzo mnie wzruszył.

Więcej szczegółów z wycieczki przedstawię Ci, gdy się zobaczymy. Mam nadzieję, że nastąpi to niedługo.

Pozdrawiam Cię serdecznie, całuję i życzę dużo zdrowia.

Twój kochający wnuczek Adam

P.S. Serdeczne pozdrowienia dla kochanej Babuni.

MĄDRZE CZYTAJ 2 32 1.    Kuba rozmawiał o wycieczce z 2.    Do Krakow
Wycieczka do Krakowa (9-12.09.2007 r.)Wycieczka do Krakowa (9-12.09.2007 r.) 9 września 2007 roku, p
ksiazka0 Z wiersza emanuje wiara w pomyślną podróż. która nie jeM zwykłą wycieczką do Krakowa, ale
Co będzie?: Wycieczka do Krakowa na największą inwestycję kolejową w Polsce (finansowane przez firmę
1 No siewa >15    .19*5-1 • wieczór Kochany i Progi Generale, 7? tej chwili od Ang
15/03/09-18/03/09 b)    Wyjazd edukacyjny do Krakowa z klasami licealnymi. W wyc
Barszczewski przebywał w Belgu od 25 stycznia do 15 lutego 1900 roku. Zwiedził ardenskie zagłębie wę
IMGu04 W przypadku, gdy do dnia 15 lutego 2014 roku Walne Zgromadzenie AkcjonariuszyGjupv,/$‘> gg
Załącznik nr 9 do zarządzenia nr 12 Rektora UJ z 15 lutego 2012 r. Sylabus modułu kształcenia na stu
ProeramErasmus+ Nabór trwa od 15 lutego do 15 marca 2021 r.Zostań stypendystą i wyjedź na studiai pr
Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 12 Rektora U) z 15 lutego 2012 r. Sylabus modułu kształcenia na stu
obejmuje: I.    semestr zimowy od 1 października 2014 r. do 15 lutego 2015 r., w tym:
Rok III. Kraków 15 Lutego 1882. Ner 2.Czasopismo Techniczne Prenumerata w miejscu. Rocznic......4
W środę 17 lutego bardzo ciekawie zapowiadał się dzień, a mianowicie wycieczką do Zamojskiej Manufak