W wyznaczonym dniu o godzinie 6.45 zebraliśmy się na placu przed szkołą. Po sprawdzeniu obecności wsiedliśmy do autokaru i wyrus2yliśmy do Wrocławia. W czasie podróży wychowawca klasy lic, nauczycielka języka angielskiego, pani Gabriela Buduj opowiedziała nam o mieście, do którego zmierzaliśmy.

Wrocław jest jednym z najpiękniejszych miast w Polsce. Mogliśmy się o tym przekonać, zwiedzając poszczególne miejsca. Pierwszym, które zwiedziliśmy było Muzeum Narodowe. Mogliśmy zaobserwować tam najróżniejsze obrazy, tryptyki oraz źródła historyczne, tj. monety, biżuterię i przedmioty codziennego użytku. Potem przespacerowaliśmy się do Panoramy Racławickiej. Namalowany przez Wojciecha Kossaka i Jana Stykę obraz, na wszystkich zrobił ogromne wrażenie. Wszyscy spacerowali, uważnie obserwując każdy szczegół tego dzieła.

Po wyjściu z Panoramy udaliśmy się do Galerii Dominikańskiej. Pobyt w galerii niektórzy wykorzystali na chodzenie po sklepach, a inni na zjedzenie czegoś ciepłego.

Po godzinnej przerwie zebraliśmy się przy wejściu, gdzie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Zobaczyliśmy piękny rynek. Oglądaliśmy byłą siedzibę rzeźników oraz stare więzienie. Podziwialiśmy również bibliotekę Ossolińskich, Most Tumski i Wyspę Słodową, na której znajduje się tzw. ”Most Zakochanych”. Obejrzeliśmy również Katedrę Wrocławską.

Następnie udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego. Wychowawcy przydzielili czas wolny i każdy mógł chodzić i obserwować piękno natury. Były tam specjalne hodowle bluszczów oraz kaktusów. Po obejrzeniu ogrodu udaliśmy się do bramy głównej, a później na parking, skąd o 18.00 wyruszyliśmy w drogę do Jastrzębia.

Wycieczkę tę należy zaliczyć do udanych. Wrocław jest wyjątkowym miastem, które naprawdę warto zobaczyć. Z przyjemnością oglądaliśmy wszystkie wystawy w muzeum, a setki rodzajów roślin w Ogrodzie Botanicznym wywarły na nas ogromne wrażenie. Należy również wspomnieć, że wszystko przebiegło sprawnie, bez opóźnień i komplikacji, pod koniec dnia wszyscy odczuwali zmęczenie, przede wszystkim z powodu dość długiego chodzenia. Mimo to mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku szkolnym uda się zorganizować kolejną, równie fascynującą wycieczkę.

Uczennica klasy Ha Milena Kałuża

JUŻ WIEM POTRAFIĘ W MIEŚCIE (09) NA PLACU ZABAW Ile dzieci bawi się na placu? Jakie są twoje ulubio
11844 Obraz)3 mej duchowości naszej pacjentki. Potwierdza to następujący sen chorej. „Znajduję się n
046 3 Obroty i kłach Wyznaczenie wielkości czworokąta ABCD znajduącego się na płaszczyźnie
test wyklad 6 bmp 1 Punkty: 1 Jaś bawiąc się na placu zabaw zauważył, że jego kolega Romek przewróci
Wydarzenia WIGILIA Akademicka 18 grudnia na placu przed DS Babilon odbyła się co-7Tl5ov rocznie
moja pierwsza ksiazeczka 2 3 lata (33) PLAC ZABAW Zwierzęta bawią się na placu zabaw. Żółw schodzi n
Image004501 36 Obraz ostatni, godzina przestrogi rozgrywa się na dziedzińcu wawelskim, gdzie wieszc
piramidy - białe schody do nieba. Łokieć królewski (52) i krótki (45) - dzieli się na 7 dłoni (7,5)
Gra terenowa rozpoczęła się na placu szkolnym. Podczas dwugodzinnych zmagań drużyny musiały przenieś
scandjvutmp20f01 skiego posterunku, zebrał się na przedzie karawany i zanucił pieśń. Ale mgła tłumi
Meldunki i same zdarzenia następowały szybko. Jeszcze przed godziną 8 okręty znajdujące się na redzi
85 dralnego Ś. Jana na mszę świętą, to ukazująca się na placu zamkowym: rzadko kiedy w innej części
scandjvutmp13901 1 483Pieśni Kościelne łacińskie. Haec est dies. (Śpiewa się na procesyi przed