Wzrasta Ťwiadomo Ť¦ç dzieci dotycz¦ůca ich praw jako uczni w

Wzrasta świadomość dzieci dotycząca ich praw jako uczniów.

Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.  PAP |  dodane 2014-11-20 (06:10) 6 godzin i 15 minut temu

udostępnij

12

WP.PL / Paweł Kozioł

IDŹ DO OPINII

- Dzieci coraz lepiej znają prawa, które przysługują im jako uczniom - ocenia Agata Jarzyna z Komitetu Ochrony Praw Dziecka, który z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka organizuje akcję informacyjną na temat praw dzieci, skierowaną do szkół.

Dziś po raz pierwszy obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. Został on ustanowiony przez sejm na wniosek Rzecznika Praw Dziecka. Święto to przypada w rocznicę uchwalenia przez Zgromadzenie Ogólne ONZ Konwencji o Prawach Dziecka. W tym roku mija 25 lat od tego wydarzenia.

- Cieszymy się z ustanowienia Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka. Liczymy, że uświadomi to rodzicom, opiekunom, a przede wszystkim dzieciom, że mają swoje prawa i powinny wiedzieć, że mogą z nich korzystać - podkreśliła przewodnicząca Komitetu Ochrony Praw Dziecka (KOPD) Mirosława Kątna.

REKLAMA Czytaj dalej

Komitet włączył się w obchody tego święta, organizując wraz z wydawnictwem PWN akcję informacyjną na temat praw dzieci w szkole. Skierowana jest ona do nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Obejmuje m.in. szkolenia dla nauczycieli związane z poprawą komunikacji między uczniami i nauczycielami a także w relacjach uczeń-uczeń, naukę technik radzenia sobie z agresją.

W ocenie Agaty Jarzyny, psychologa i mediatorki z KOPD, świadomość dzieci dotycząca ich praw jako uczniów wzrasta. - Nastolatki wiedzą, że mają prawo do życia bez przemocy. Umieją coraz lepiej radzić sobie z przemocą emocjonalną, rozumieją swoją rolę w grupie, nie boją się zapytać, czy nauczyciel miał rację, stawiając im złą ocenę - zaznaczyła.

Co może zrobić uczeń, kiedy jego prawa nie są przestrzegane? Zdaniem specjalistów najlepiej, jeśli konflikt rozwiązywany jest na terenie szkoły. Jednak jeśli zawiodą wychowawca, samorząd szkolny i rodzice, warto interweniować dalej. Uczeń może zwrócić się m.in. do Kuratorium Oświaty, do Rzecznika Praw Dziecka, a także do organizacji pozarządowych takich jak KOPD.

Komitet Ochrony Praw Dziecka powstał w 1981 r., był pierwszą tego typu organizacją w Europie Wschodniej.

Konwencja o Prawach Dziecka nazywana jest światową konstytucją praw dziecka. Została przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r. Jest najbardziej rozpowszechnionym dokumentem dotyczącym praw człowieka; podpisały ją wszystkie państwa na świecie, a prawie wszystkie - z wyjątkiem Somalii i USA - ją ratyfikowały.

Dokument składa się z preambuły i 54 artykułów, w których zostały spisane prawa przysługujące każdemu dziecku, m.in. prawo do wychowywania w rodzinie, prawo do wyrażania własnych poglądów, prawo do edukacji i godziwych warunków życia.

Polska była inicjatorem uchwalenia konwencji i zaproponowała jej pierwotny projekt; podpisała i ratyfikowała ją w 1991 r.

Do konwencji uchwalono trzy protokoły fakultatywne. Pierwszy dotyczy udziału dzieci w wojnach i konfliktach zbrojnych; drugi - handlu dziećmi, prostytucji nieletnich, wykorzystywania dzieci do pornografii. Trzeci, który Polska podpisała, ale jeszcze nie ratyfikowała, dotyczy rozpoznawania skarg indywidualnych, zbiorowych i międzypaństwowych. Obecnie trwają uzgodnienia międzyresortowe przed jego ratyfikacją.

(kab)

A może tak nauczyciele by się przyłożyli do lekcji ,aby były ciekawsze i urozmaicone!!!Nie tylko zeszyt i książka!Dzieci i młodzież nienawidzi szkoły!A nic się nie zmieniło od komuny!Uczniowie będą kochać szkołę ,jeżeli będzie ona przyjazna i będą ich uczyć nauczyciele z POWOŁANIA,a NIE TYLKO ZARABIACZE PIENIĘDZY!!!!!!!!!!

odpowiedz

zamknij

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

pokaż 3 wcześniejsze odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

1

~qr 2014-11-20 (11:01) 1 godzinę i 25 minut temu

Jołek Jołek jełopie- musiałeś by na wagarach kiedy były ciekawe lekcje

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

10

Nie zgadzam się z opinią

2

~alfa 2014-11-20 (11:07) 1 godzinę i 19 minut temu

A czy masz wiedzę, jakie to kwoty otrzymują za swoją ORKĘ NA UGORZE tak przez ciebie nazwania ZARABIACZE PIENIĘDZY???????????? Po 30 latach pracy w szkolnictwie - wykształcenie wyższe mgr - na konto mi wpływa 2.200 zł. To powalająca kwota, nieprawdaż?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

3

Nie zgadzam się z opinią

0

~darka 2014-11-20 (11:25) 1 godzinę i 1 minutę temu

I pewnie jeszcze mają kupić każdemu uczniowi laptop, tableta, tablicę multimedialną i cała resztę pomocy, która tak faktycznie jest, tylko Urząd Miasta, gminy itp nie chce dać na to pieniędzy, bo dba tylko w własne pensje. "Urozmaicenie lekcji" kosztuje, a nauczyciela t tak wiele dokładają z własnych pieniędzy i "sponsorują" to co powinni dostać od pani minister. Nawet długopisy sami sobie kupują, a za niedługo dojdzie do tego, że i dziennik lekcyjny będą musieli kupować za swoje. Nie pisz bzdur jak nie wiesz jak to wyglada. Wracamy do czasów średniowiecza - do książki i zeszytu - bo szkół nie stać na nic innego. A jak nie pasuje to do szkoły prywatnej - tam wymagać i żądać, bo za to płacisz!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

0

~mal 2014-11-20 (11:44) 42 minuty temu

szkoła nie jest od lubienia, tylko od kształcenia i wychowania w grupie, lubić to można zajęcia pozalekcyjne i zajęcia w czasie wolnym, a dobra szkoła to placówka wymagająca

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~anka 2014-11-20 (12:21) 5 minut temu

Mylisz się, ja bardzo lubiłam chodzić do szkoły i nie byłam kujonem. Z jednej strony masz rację, nauczyciele mogliby się przyłożyć do tego co robią. Dzieci i młodzież też powinni się zainteresować bardziej lekcjami niż nowym smartfonem, a rodzice nie powinni ślepo wierzyć swoim pociechom i bardziej zająć się ich wychowaniem nie tylko spełnianiem zachcianek. Jak widać każdy z nas powinien się bardziej przyłożyć do swoich obowiązków, a potem egzekwować prawa (oczywiście poza przemocą, ją zawsze trzeba eliminować w zalążku).

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~Rodzic 2014-11-20 (12:20) 6 minut temu

Czas wreszcie zacząć uświadamiać dzieciom i rodzicom, że w szkole mają określone obowiązki. Czas też aby o polskiej oświacie decydowali ludzie, którzy ją znają i znają jej potrzeby i problemy i to nie tylko dlatego, że mają dzieci w szkole albo, że do szkoły chadzali przed laty. Obecnie szkole trzeba dać prawa a nie uczniom.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~Arti 2014-11-20 (12:19) 7 minut temu

wszystkie chwyty dozwolone łacznie z zakładaniem kosza na smieci nauczycielowi na głowe takie jest dzisiaj prawo w szkole a co zatym idzie bezstresowe wychowanie dzieci , a co będzie za 10lat

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~zxc 2014-11-20 (12:14) 12 minut temu

A czy uczniowie pamiętają także o swoich obowiązkach?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

22

Nie zgadzam się z opinią

4

~n 2014-11-20 (10:29) 1 godzinę i 57 minut temu

Bachor ma jedno prawo i obowiązek: chodzić do szkoły i uczyć się. Shalom !

odpowiedz

zamknij

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

3

Nie zgadzam się z opinią

7

~Normalna 2014-11-20 (10:55) 1 godzinę i 31 minut temu

Bachory to może ty masz w domu. Nauczyciele robią po jednym najprostszym zadaniu w szkole a cała reszta jest zadawana do domu!!!!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

1

~rodzic 2014-11-20 (11:46) 40 minut temu

@n ^ Chyba ty jesteś nachodzi bo widzisz wychowanie to rzecz nie łatwa. być może tobie się nie udało i dlatego tak określasz dzieci sam pewnie nie byłeś najlepszy. NIC DODAĆ NIC UJĄĆ.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~as 2014-11-20 (12:13) 13 minut temu

Normalna dlaczego nie przeniesiesz dziecka do innej szkoły? Nie wszędzie jest jak piszesz. Biadolisz, a nic nie robisz żeby to zmienić.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

4

~rodzic 2014-11-20 (10:49) 1 godzinę i 37 minut temu

Nie możemy generalizować. Z tego co widzę uczniowie często nawet bardzo przeginają jeżeli chodzi o zachowanie w stosunku do nauczycieli, no cóż to akurat nie jest żadna świadomość ich praw, tylko skutek wychowania przez rodziców którzy uważają , że dziecko gdzieś musi się wyszaleć. Ale problem leży również po drugiej stronie, nauczyciele którzy traktują uczniów z góry , faworyzowanie pupilków klasowych nie wspominając o dzieciach nauczycieli uczących w tej samej szkole....uczniowie to widzą , budzi się w nich agresja i sprzeciw wobec takiego nauczyciela, to akurat wcale mnie nie dziwi. Następna sprawa .... brak zaangażowania nauczycieli w ich pracę ...dzieci dostają temat i radź sobie , za tydzień praca klasowa , a praca domowa pochłania całe popołudnie i wieczór. Oczywiście w tym przypadku również, nie należny generalizować , gdyż są nauczyciele z powołaniem którzy wyjdą z siebie aby uczeń zrozumiał dany temat i tym nauczycielom chwała za to. Brak ocen w dzienniczkach, sprzeciw nauczycieli na dzienniki elektroniczne , dlaczego? no cóż brak chęci do systematycznej pracy , co nie przeszkadza w tym , aby wymagać jej od uczniów.

odpowiedz

zamknij

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

1

~wer 2014-11-20 (11:20) 1 godzinę i 6 minut temu

Rodzice jak widać z tego tekstu są co raz głupsi. Tyle.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~rodzic 2014-11-20 (12:02) 24 minuty temu

Mój tekst nie powinien obrazić żadnego nauczyciela z powołaniem.... wnioskuje że prezentuje pan lub pani tą drugą grupę :))) No cóż pozdrawiam

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~Ja 2014-11-20 (12:10) 16 minut temu

Sprzeciw dziennikom elektronicznym jest uzasadniony poniewaz trzeba rownolegle prowadzic dziennik tradycyjny. Z elektronicznymi jest sporo problemow bez wchodzenia w szczegoly chodzi o serwery, wiec czasem dziala czasem nie a zajecia trzeba prowadzic dlatego po zajeciach nauczyciel zamiast isc do domu przygotowac sie do nastepnego dnia w szkole 2 godziny spedza uzupelniajac dziennik elektroniczny. Znam tez przypadki wlamania sie do systemu i dostawieniu ocen. Wiec na obecnym poziomie nie jest to wydajny system podobnie jak w PKW a oni maja troche lepsze srodki finansowe.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~Nauczyciel 2014-11-20 (12:10) 16 minut temu

Większość rodziców jest do bani, niedojrzała i nieodpowiedzialna. Niech dalej wychowują beztresowo swoje dzieci - dla nich zostanie kariera zamiatacza ulic albo wywożenia szamba.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~C#12yt 2014-11-20 (12:11) 15 minut temu

A kto ich nauczy obowiązków ? Prawo znają i tak bez Komitetu wyśmienicie.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~as 2014-11-20 (12:11) 15 minut temu

Mają prawa, ale o obowiązkach zapominają.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

0

~+++ 2014-11-20 (12:04) 22 minuty temu

Rodzic targający za ucho nauczyciela i wyprowadzający go z klasy.Tego chce władza ?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~wszędzie brak elementarnej kultury 2014-11-20 (11:54) 32 minuty temu

Buty na ławce ze zdjęcia. Poczekajcie, a tymi butami będą chodzić wam, drodzy rodzice po głowach!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

0

~Aoli 2014-11-20 (11:52) 34 minuty temu

Prawa znają i to bardzo dobrze! Ale nie znają swoich UCZNIOWSKICH OBOWIĄZKÓW ! Najpierw obowiązki, a potem prawa! Grzmię o tym od ponad 20 lat i nic. Uczeń, który gościem bywa w szkole i nie uczy się domaga się praw. Jakim prawem pytam?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~Milika 2014-11-20 (11:51) 35 minut temu

Natomiast nauczyciele nie mają już żadnych praw..

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

7

Nie zgadzam się z opinią

0

~mtom123 2014-11-20 (11:48) 38 minut temu

Ciekawe kiedy wzrośnie świadomość tego, że odpowiednikiem każdego uprawnienia jest obowiązek.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

1

~Gandalf 2014-11-20 (11:44) 42 minuty temu

Bardzo dobrze. Czy dzieci tak samo znają swoje obowiązki ?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~mat 2014-11-20 (11:43) 43 minuty temu

A może by tak coś o obowiązkach?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

0

~Św. Zmuleksy 2014-11-20 (11:41) 45 minut temu

Za to maleje w zasraszającym tempie, świadomość szkolnych obowiązków. Wy głąby!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

1

~BELFER 2014-11-20 (11:27) 59 minut temu

Aby uczeń mógł korzystać ze swoich praw musi najpierw wykazać się wypełnianiem obowiązków ucznia. Jeśli nie delikwent nie ma ŻADNYCH praw.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

1

~w 2014-11-20 (11:25) 1 godzinę i 1 minutę temu

Uczeń nie ma praw, uczeń ma się uczyć, a na różne dys- przypadłości najlepszym lekiem przez stulecia były ojcowski pas i linijka nauczyciela.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

3

Nie zgadzam się z opinią

0

~hjk 2014-11-20 (11:22) 1 godzinę i 4 minuty temu

dzieci mam nadzieje wiedzą jakie mają obowiązki/ W szkole wobec państwa i społeczeństwa?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

0

~nikt 2014-11-20 (11:16) 1 godzinę i 10 minut temu

Cały system oświaty jest do bani.

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

1

~wer 2014-11-20 (11:20) 1 godzinę i 6 minut temu

Rodzice jak widać z tego tekstu są co raz głupsi. Tyle.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~rodzic 2014-11-20 (12:02) 24 minuty temu

Mój tekst nie powinien obrazić żadnego nauczyciela z powołaniem.... wnioskuje że prezentuje pan lub pani tą drugą grupę :))) No cóż pozdrawiam

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~Ja 2014-11-20 (12:10) 16 minut temu

Sprzeciw dziennikom elektronicznym jest uzasadniony poniewaz trzeba rownolegle prowadzic dziennik tradycyjny. Z elektronicznymi jest sporo problemow bez wchodzenia w szczegoly chodzi o serwery, wiec czasem dziala czasem nie a zajecia trzeba prowadzic dlatego po zajeciach nauczyciel zamiast isc do domu przygotowac sie do nastepnego dnia w szkole 2 godziny spedza uzupelniajac dziennik elektroniczny. Znam tez przypadki wlamania sie do systemu i dostawieniu ocen. Wiec na obecnym poziomie nie jest to wydajny system podobnie jak w PKW a oni maja troche lepsze srodki finansowe.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~Nauczyciel 2014-11-20 (12:10) 16 minut temu

Większość rodziców jest do bani, niedojrzała i nieodpowiedzialna. Niech dalej wychowują beztresowo swoje dzieci - dla nich zostanie kariera zamiatacza ulic albo wywożenia szamba.

~TED51 2014-11-20 (10:42) 1 godzinę i 46 minut temu

W ramach programowej demolki naszej edukacji, wyprowadzono ze szkół dyscyplinę i umiejętność koncentrowania uwagi podczas lekcji. Wprowadzono prawa ucznia i nieprawa nauczyciela. Zobaczymy co będzie się działo, kiedy do szkół wprowadzi się obowiązkowo tzw. sex edukację z prawem do ekspresji seksualnej i do zmiany płci, tak jak wnioskowała i złożyła odpowiednie projekty ustawowe do laski Marszałkini, hybryda męsko- żeńska. Nasz niektóry umęczony i zagubiony lud, nie wie jakie spustoszenie w świadomości dzieci spowoduje homo-gender, którą wprowadzą do szkół szalone feministki, wchodzące w skład "genialnej" ekipy. Faktem jest, że poziom edukacji obniża się systematycznie z roku na rok i obserwujemy procesy dziczenia naszych dzieci i młodzieży, w przestrzeniach szkolnych i pozaszkolnych.

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~alfa 2014-11-20 (11:13) 1 godzinę i 15 minut temu

Popieram większą część wypowiedzi - obecna sytuacja w szkolnictwie - mam doświadczenie z edukacją podstawową - związana jest właśnie ze świadomością zarówno rodziców jak i dzieci o niezliczonych ich prawach, zapominając niestety o ich OBOWIĄZKACH. I na tym można dyskusję zakończyć.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

0

~TED51 2014-11-20 (11:08) 1 godzinę i 20 minut temu

Inteligentni obywatele zapewne zauważyli pewną prawidłowość, a mianowicie, że o ile wzrasta świadomość dzieci do ich praw uczniowskich o tyle samo maleje świadomość do pilnej i dobrej nauki, zaczynającej się od samodyscypliny i koncentrowania uwagi na lekcjach oraz odrabiania zadań domowych. Miejmy tę świadomość, my jako odpowiedzialni obywatele, że Siły Ciemności, mają w programie swojej strategii, wprowadzenie do szkół obowiązkowej tzw. sex edukacji oraz homo-gender, zgodnie z wytycznymi WHO oraz podpisanej tzw. Konwencji. Oczywiście środki masowego ogłupiania nie szczędzą sił i środków, aby zdezorientować i ogłupić rodziców hasłami o "równości", "przeciwdziałaniu przemocy" itp. Strategia zła, polegająca na programowej demoralizacji i deprawacji, wzorem zdegenerowanego tzw. Zachodu, ma na celu zniewolić młode pokolenie Polaków, a naród przekształcić w bezwolną masę plemienną.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

18

Nie zgadzam się z opinią

1

~Szkolnik 2014-11-20 (11:06) 1 godzinę i 22 minuty temu

A MOŻE NAJPIERW KTOŚ ZAPYTA O CZY ZNASZ SWOJE OBOWIĄZKI W SZKOLE. I ciekawe co wyjdzie autorowi tego gniota.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

10

Nie zgadzam się z opinią

2

~introtogame 2014-11-20 (11:06) 1 godzinę i 22 minuty temu

Gender miesza juz w obowiazki dziecka jako,,prawo``prawda?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

19

Nie zgadzam się z opinią

1

~Ewa 2014-11-20 (11:04) 1 godzinę i 24 minuty temu

Wystarczy spojrzeć na zdjęcie do artykułu. Pomalowane pazury i komóra w ręku. Dodać do tego jeszcze cwaniacką, arogancką minę i mamy dzisiejsze dzieci. Dajmy im jeszcze więcej praw nie bacząc na to, że zazwyczaj rozumieją je opacznie. Szkoda gadać...

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

19

Nie zgadzam się z opinią

3

~alfa 2014-11-20 (11:02) 1 godzinę i 26 minut temu

JEDYNYM I ŚWIĘTYM OBOWIĄZKIEM KAŻDEGO UCZNIA JEST N A U K A - i po to właśnie wymyślono szkoły. Dziś społeczeństwo przyzwyczajone do krytykanctwa na każdym kroku zapomina o tym zasadniczym fakcie. O prawach ucznia rozprawiają z reguły rodzice, którzy sami w latach swojej " nauki w szkole " nie przykładali się specjalnie do zdobywania wiedzy, teraz próbują " rozrabiać" w obronie swoich często niewychowanych, bezczelnych dzieci.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

28

Nie zgadzam się z opinią

2

~Daro 2014-11-20 (10:20) 2 godziny i 8 minut temu

Uczeń w szkole powinien mieć jedno prawo - do NAUKI. Widać, jak im się teraz w głowach przewraca od tych wszystkich praw i braku obowiązków.

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

8

~cybian 2014-11-20 (11:03) 1 godzinę i 25 minut temu

Pewnie jesteś tym biednym nauczycielem którego nikt nie rozlicza z wykonanej pracy zawsze ń jest winny a wy poszkodowani takiej wyginy w historii tego państwa jeszcze nie było jak macie nygusy teraz.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

13

Nie zgadzam się z opinią

1

~internauta 2014-11-20 (11:02) 1 godzinę i 26 minut temu

Swoim dzieciom(ok 25-20) lat temu powiedzialem gdy powiedzieli mi ze maja prawa ucznia wiec im uswiadomilem ze maja prawa a wogole jedno prawo i obowiazek - uczyc sie - coz poskutkowalo a nie jak inni rodzice upominaja sie o prawa ucznie to maja klopoty - odpukac ja nie mialem ani z zachowaniem ani w szkole z ich nauka

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

4

~watahy wykonczyly polskie szkoły 2014-11-20 (11:01) 1 godzinę i 27 minut temu

a to w tym ciemnogrodzie te wylęgarnie analfabetow można jeszcze nazwać szkołą??? to już od 20 lat nie ma nic wspólnego z ostoją wiedzy, nauki, kultury, cywilizacji, to jedynie przechowalnie półanalfabetów którzy zasilają zmywaki u zachodnich kapitalistów

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

16

Nie zgadzam się z opinią

0

~oficer41 2014-11-20 (10:58) 1 godzinę i 30 minut temu

I. Rodzice wychowują!!! II. Szkoła uczy!!! III. Uczeń ma obowiązki !!! IV. Uczeń ma prawa. To jest kolejność prawidłowa. Trzeba pamiętać też, że na groźne psy trzeba mieć "zezwolenie" a na dzieci nie ale to wcale nie zwalnia posiadaczy od opieki i wychowywania.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

13

Nie zgadzam się z opinią

11

~Kris 2014-11-20 (08:55) 3 godziny i 33 minuty temu

Dzieci w szkole mają prawo się uczyć a jak wrócą ze szkoły z mnóstwem zadanych lekcji to mają prawo się jeszcze uczyć po południu do samego wieczora,to nawet dorosła osoba wracając z pracy ma więcej czasu. wolnego.Może ktoś by się tym zainteresował.To by było tyle praw ucznia a teraz przejdźmy do obowiązków ...

odpowiedz

zamknij

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~oleander 2014-11-20 (10:30) 1 godzinę i 58 minut temu

Masz tak duzo wolnego czasu? Tylko pozazdroscic. Najwyrazniej Ty tylko odwalisz swoje 8 godzin, a potem nogi na stol, pilot w reke i czujesz zyjesz. Niestety nie kazdy tak zyje Wiekszosc ludzi po pracy ma mnostwo obowiazkow w domu, z dziecmi. A wielu sie jeszcze uczy, bo tego wymaga ich praca.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

2

~Normalna 2014-11-20 (10:57) 1 godzinę i 31 minut temu

Całkowita racja. Dzieci w szkole robią po jednym, najłatwiejszym zadaniu a cała trudna reszta jest zadawana do domu. Do Oleander: Mielibyśmy więcej czasu po pracy gdybyśmy nie musieli siedzieć z naszymi dziećmi i pomagać im w najtrudniejszych, zadanych do domu zadaniach

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

30

Nie zgadzam się z opinią

1

~nauczyciel 2014-11-20 (10:06) 2 godziny i 22 minuty temu

"Jednak jeśli zawiodą wychowawca, samorząd szkolny i rodzice, warto interweniować dalej. Uczeń może zwrócić się m.in. do Kuratorium Oświaty..." - a gdzie w tym wszystkim instytucja szkolnego pedagoga, psychologa, a przede wszystkim - dyrektora? Może od razu do biskupa lub do prezydenta?

odpowiedz

zamknij

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

1

~n 2014-11-20 (10:30) 1 godzinę i 58 minut temu

Do prezydenta Israel.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

1

~oficer 41 2014-11-20 (10:49) 1 godzinę i 39 minut temu

a może rodzice!!!! wreszcie zaczną wychowywać a szkoła niech uczy!!!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

0

~TED51 2014-11-20 (10:56) 1 godzinę i 32 minuty temu

Nasz umiłowany Wielki Gawędziarz, podobnie jak Umiłowany Przywódca, bawiący na salonach europejskich, stwierdziłby, że nic się nie stało, więc nie ma sensu zwracać się do prezydenta.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

1

~gosc 2014-11-20 (10:50) 1 godzinę i 38 minut temu

nic z tego dobrego byc nie moze.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

14

Nie zgadzam się z opinią

2

~zniesmaczony 2014-11-20 (10:43) 1 godzinę i 45 minut temu

Autor pewnie zapomniał jak było w szkole, kiedyś wychowywali dziś tylko hodują

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

21

Nie zgadzam się z opinią

5

~Vanad 2014-11-20 (10:42) 1 godzinę i 46 minut temu

Uczeń w szkole ma dwa prawa. 1. Uczyć się. 2. Być posłusznym wobec nauczycieli. Więcej praw uczeń nie ma. Jak uczeń skończy szkołę i osiągnie wiek pełnoletniości, nabędzie praw obywatelskich.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~xxl 2014-11-20 (10:41) 1 godzinę i 47 minut temu

Ogólnie jestem cienki w naukach prawniczych i trudno mi sie tego nauczyć. Za PRLu nauczyłem się dokładnie Kodeksu Pracy, zacząłem to rozumieć i było to nawet logiczne, potem jeszcze nauczyłem się kodeksu drogowego - też było proste i logiczne. Niestety dziś moja wiedza jest już nieaktualna, oba te przepisy zmieniły się dość zasadniczo. Teraz są niezgodne z logiką i poczuciem sprawiedliwości. Chyba głównie chodzi o to, żeby można ich było użyć łatwo przeciw tym, których kiedyś chroniły i dlatego jeszcze trudniej sie tego nauczyć. :-) Obawiam się, że z prawami dzieci będzie podobnie, niby są, niby nikt nie powie, że są niepotrzebne, ale są tak zrobione, żeby można ich było użyć przeciw dzieciom i ich rodzicom. Jeżeli ktoś liczył na ochronę to ... może się zdziwić. :-)

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

27

Nie zgadzam się z opinią

5

~woźny 2014-11-20 (09:03) 3 godziny i 25 minut temu

Uczeń w szkole ma prawo się uczyć, zmieniać buty i zachowywać się kulturalnie w stosunku do rówieśników, nauczycieli i innych pracowników szkoły. Rodzice ucznia, który nie korzysta z tych praw powinni płacić za edukację swoich pociech w szkole państwowej.

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

3

Nie zgadzam się z opinią

0

~n 2014-11-20 (10:40) 1 godzinę i 48 minut temu

lepsza byłaby dla takich szkoła obozowa

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

1

~aga 2014-11-20 (09:35) 2 godziny i 53 minuty temu

a także dziś światowy dzień rzucania palenia papierosów

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

0

~n 2014-11-20 (10:38) 1 godzinę i 50 minut temu

nie pisz takich rzeczy. bo cię pozwą 6 latki o odbieranie wolnego dzieciństwa

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

0

~były uczeń 2014-11-20 (10:38) 1 godzinę i 50 minut temu

A może by nauczyli się i obowiązków ???

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

19

Nie zgadzam się z opinią

1

~miro... 2014-11-20 (10:36) 1 godzinę i 52 minuty temu

A czy istnieje lista OBOWIĄZKÓW UCZNIA ?????

odpowiedz

As 1 2014-11-20 (09:06) 3 godziny i 23 minuty temu

Proponuję powołanie w tym kraju rzecznika Praw Obowiązków Dziecka. Konia z rzędem temu kto w firmach poligraficznych kupi wydrukowane, ładnie oprawione Obowiązki Ucznia.

odpowiedz

zamknij

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

15

Nie zgadzam się z opinią

0

~iga 2014-11-20 (09:48) 2 godziny i 41 minut temu

@As 1 ^ Bingo! Problem w tym, że uczeń nie ma u nas żadnych obowiązków. I przestrzegania tego FAKTU oprócz samych uczniów bronią jak niepodległości całe rzesze psychologów, pedagogów oraz zastępy bliższej i dalszej rodziny.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

0

~n 2014-11-20 (10:33) 1 godzinę i 56 minut temu

Broni tego Boni i całe WSI

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

11

Nie zgadzam się z opinią

0

~max 2014-11-20 (10:33) 1 godzinę i 56 minut temu

Prawa to oni doskonale znają, gorzej z obowiązkami

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

22

Nie zgadzam się z opinią

2

~ironia 2014-11-20 (10:02) 2 godziny i 27 minut temu

Zarowno uczniowie jak ich rodzice, maja pelna swiadomosc praw z zupelnym pominieciem obowiazkow! Tylko gratulowac tak wybiorczej swiadomosci!

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

0

~n 2014-11-20 (10:30) 1 godzinę i 59 minut temu

-Co było zaplanowane.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

54

Nie zgadzam się z opinią

1

~Gosc_06 2014-11-20 (08:56) 3 godziny i 33 minuty temu

A czy świadomość dzieci dotycząca ich obowiązków też wzrasta?

odpowiedz

zamknij

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

10

Nie zgadzam się z opinią

1

~iga 2014-11-20 (09:59) 2 godziny i 30 minut temu

@Gosc_06 ^ Musisłbys z rodzicami tych dzieci porozmawiać. Obowiązki? No wiesz?!!! Nie przesadzaj! Wystarczy, ze zaszczycili szkole swoja obecnoscia!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

0

~angie 2014-11-20 (10:26) 2 godziny i 3 minuty temu

@Gosc_06 ^ Swieta racja niech sie małolactwo za nauke weźmie i niech sobie wbiją do głowy że najpierw żeby mieć jakiekolwiek prawa mają obowiązki... i nauczyciele też niech zaczną w końcu egzekwować to od nich

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

14

Nie zgadzam się z opinią

0

~Ula 2014-11-20 (10:18) 2 godziny i 11 minut temu

Ale świadomość obowiązków ucznia w szkole nie istnieje.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

11

Nie zgadzam się z opinią

0

~xxx 2014-11-20 (10:15) 2 godziny i 14 minut temu

uczeń ma prawa, a nauczyciel obowiązki ......... Później każdy sie dziwi, że młodzież nie wychowana, że patologia, że przemoc w szkołach i na ulicy....

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~Prawa 2014-11-20 (10:15) 2 godziny i 14 minut temu

Prawem dziecka jest otrzymanie wychowania, a to musi je okresowo pozbawiać pewnych innych praw.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

0

~hahaha! 2014-11-20 (10:13) 2 godziny i 16 minut temu

Uczeń ma przede wszystkim prawo do rzetelnej, solidnej, na wysokim poziomie przekazywanej NAUKI! Ci, którym to przeszkadza, lub nie wydaje się ważne powinni wypieprzać do łopaty!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

1

~nauczyciel 2014-11-20 (10:12) 2 godziny i 17 minut temu

... uczniowie są coraz bardziej roszczeniowi, niewychowani, aroganccy; totalne nieuczenie się uzasadniają "nierozumieniem", a przecież większości nie da się rozumieć, tylko trzeba po prostu się nauczyć. Czy rozumiesz np. dlaczego jeździmy prawą, a nie lewą stroną? przyjmij do wiadomości - i wkuwaj przepisy. Czy rozumiesz, dlaczego wojskowi/mundurowi już w wieku 35 lat są na emeryturze? - przyjmij to do wiadomości i pracuj do 67-miu lat. A rozumiesz, dlaczego nowe przepisy emerytalne dotyczą wszystkich cywili /przecież zaczynałem pracę gdy były inne przepisy - a prawo działa tu wstecz/, a mundurowych - to tylko nowozatrudnianych? Wkuj - takie jest to porąbane prawo, taka jest demokracja - komfort i przywileje dla niektórych, a inni - do roboty aż do śmierci. Nie myśl - rozum tu wysiada.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

0

~zdrowy rozsadek 2014-11-20 (10:10) 2 godziny i 19 minut temu

Super, ze w ostatnich latach tyle sie mowi o prawach dzieci. Niewatpliwie cenna inicjatywa. A ktos jeszcze pamieta, ze dzieci maja rowniez obowiazki i moze by tak od tego zaczac?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

29

Nie zgadzam się z opinią

0

~Zatroskany obrońca praw 2014-11-20 (08:40) 3 godziny i 49 minut temu

A czy dzieci i ich rodzice znają swoje obowiązki, które Państwo na nich nałożyło?

odpowiedz

zamknij

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

6

~leon 2014-11-20 (09:31) 2 godziny i 58 minut temu

Przedewszystkim chodzić do Kościoła i na lekcje religi bo tam formatuje się mózg w celu osiągnięcia ciemnoty i wiary w zabobony inaczej wykształca się katolika wierzącego a nie myślacego, myślący nie ma głosu .

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

3

Nie zgadzam się z opinią

2

~Jan M. 2014-11-20 (10:07) 2 godziny i 22 minuty temu

Twój wpis, to kliniczny przykład niechodzenia do kościoła i do szkoły. I tyle w tym temacie!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

15

Nie zgadzam się z opinią

1

~dr_pi 2014-11-20 (10:06) 2 godziny i 23 minuty temu

A może by tak powołać Komitet Ochrony Praw Nauczycieli? Kiedy uczeń w dzisiejszych czasach jest bezczelny, nie można takiego gada nawet skląć, o kopnięciu w d*pę nie wspominając. A noga czasami aż świerzbi...

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

29

Nie zgadzam się z opinią

0

~qwerty 2014-11-20 (09:58) 2 godziny i 31 minut temu

To może teraz coś o obowiązkach uczniów w szkole.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

21

Nie zgadzam się z opinią

0

~Pm 2014-11-20 (09:57) 2 godziny i 32 minuty temu

Jeśli z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka w akcji informacyjnej na temat praw dzieci , nie poruszycie tematu ich OBOPWIĄZKÓW w szkole to zrobicie więcej złego jak dobrego !

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

17

Nie zgadzam się z opinią

2

~gość 2014-11-20 (08:58) 3 godziny i 31 minut temu

Mają tylko jedno prawo - PRAWO do NAUKI, reszta to OBOWIĄZKI

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~iga 2014-11-20 (09:57) 2 godziny i 32 minuty temu

@gość ^ I tu sie mylisz. Ich prawa sa baaaaardzo rozbudowane i precyzyjnie okreslajace np ile razy w semestrze MAJA PRAWO byc nieprzygotowani, ile najwyżej w tyg moga miec sprawdzianow itd. To bardzo dluga lista. Uczaca nie tego, jak skoncentrowac sie na nauce, tylko jak migajac sie przetrwac przy jak najmniejszych stratach wlasnych.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

22

Nie zgadzam się z opinią

3

~osman59 2014-11-20 (09:57) 2 godziny i 32 minuty temu

Dajcie im jeszcze więcej "praw" a już niedługo nauczyciel będzie musiał przychodzić do szkoły i prowadzić lekcję w asyście ochroniarza!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

7

~Pedagolog 2014-11-20 (09:54) 2 godziny i 35 minut temu

Wszystkiego najlepszego wszystkim Uczniom by mieli (Rodzice) zawartą UMOWĘ o wykształcenie Ucznia z daną szkołą podstawową czy gimnazjum tak aby obie strony znały prawa i obowiązki. Do 18 roku życia dzieci są pod opieką i wychowaniem rodziców bądź opiekunów prawnych. Z tego tytułu Rodzice a Dyrektor placówki oświatowej podpisuje zobowiązanie do nauczenia ucznia i zapewnienie mu optymalnych warunków nauki w czasie trwania zajęć kształcących. Rodzice nie dajcie się oszukiwać Umowa o edukację twojego dziecka są gwarantem poprawności wykonania dzieła którego efektem jest osiągniecie przez Ucznia / Uczennicę celu kształcenia do przejścia na wyższy poziom edukacji.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

24

Nie zgadzam się z opinią

1

~Piuter2 2014-11-20 (09:52) 2 godziny i 37 minut temu

A co z prawami Nauczyciela, czy ma jeszcze jakies?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

10

~look 2014-11-20 (08:58) 3 godziny i 31 minut temu

jakie sa praw uczniów - żadne

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

1

~iga 2014-11-20 (09:52) 2 godziny i 37 minut temu

@look ^ Poczytaj regulaminy i statuty, to juz sie zdziwisz!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

19

Nie zgadzam się z opinią

0

~ziom 2014-11-20 (09:45) 2 godziny i 44 minuty temu

Rosnie nam typowe pokolenie roszczeniowe ... wszyscy maja swoje prawa a nikt nie ma zadnego obowiazku ... az boje sie pomyslec co tu bedzie sie dzialo az to i nastepne pokolenia dorosna ...

odpowiedz

Jestem ciekawa, czy dzieci znają również obowiązki, czy mają tylko prawa? Warto chyba zrezygnować z populizmu - wychowanie dzieci to zbyt poważna sprawa. Ewa Kornacka

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

8

~anatol 2014-11-20 (09:40) 2 godziny i 51 minut temu

Mówić o prawach dziecka w sytuacji, gdy 6-letnie dzieci zmuszane są do odrabiania lekcji po kilka godzin dziennie, jest co najmniej niepoważne. Gdzie tu dzieciństwo ???

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

12

Nie zgadzam się z opinią

1

~skopany 2014-11-20 (09:40) 2 godziny i 51 minut temu

Znam swoje prawa, a mimo to zostałem skopany przez milicyjnego gestapowca na manifestacji. Prokuratura umorzyła sprawę bo nie miałem świadków, a gestapowiec działał w stanie wyższej konieczności.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

23

Nie zgadzam się z opinią

2

~pmit 2014-11-20 (09:39) 2 godziny i 52 minuty temu

Prawa to znają wszyscy ale obowiązki to już nie. Nie wspominając o szacunku do nauczycieli. Chore czasy.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

24

Nie zgadzam się z opinią

1

~Amarant 2014-11-20 (09:39) 2 godziny i 52 minuty temu

Szoka że nie wzrasta świadomość obowiązków jakie mają uczniowie, bo tutaj to świadomości brak.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

18

Nie zgadzam się z opinią

0

~nauczyciel 2014-11-20 (09:33) 2 godziny i 58 minut temu

Szkoda, że nie wzrasta świadomość obowiązków.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

17

Nie zgadzam się z opinią

0

~Matka 2014-11-20 (09:30) 3 godziny i 1 minutę temu

Szkoda, że znają coraz mniej obowiązków. Wszyscy tylko chcą praw.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~bob 2014-11-20 (09:30) 3 godziny i 1 minutę temu

NO TAK ! ALE AMERYKANIE TEGO NIE PODPISALI,TO JAK TO MA SIE DO CAŁOSCI.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

12

Nie zgadzam się z opinią

1

~wzk 2014-11-20 (09:28) 3 godziny i 3 minuty temu

a może by tak przy okazji praw uczniów powiedzieć im jakie mają OBOWIAzki

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

1

~rodzic 2014-11-20 (09:25) 3 godziny i 6 minut temu

a czyja to ku..wa wina, że dzieciaki wariują w szkole???? Rodziców!!!!!! żadne przepisy tego nie zmienią i wszystko na ten temat (bez stresowe wychowanie, ja pie....ole !!!)

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

14

Nie zgadzam się z opinią

2

~nie lubię bachorów 2014-11-20 (09:25) 3 godziny i 6 minut temu

jedyne prawo jakie ma uczeń to prawo do nauki i powinno zostać ono skrócone do 6 klas dalej już nieobowiązkowe. fikasz wypadasz.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

1

~abcd 2014-11-20 (09:22) 3 godziny i 9 minut temu

Masz prawo się uczyć i słuchać dorosłych. Tak proste, że postępowcy musieli koniecznie to poprawić.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

2

~Kkk 2014-11-20 (09:21) 3 godziny i 10 minut temu

Napiszcie jeszcze ze 20 razy o tych obowiązkach, bo myślę, że nikt nie zauważył.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~Anna 2014-11-20 (09:15) 3 godziny i 16 minut temu

Coraz lepiej znaja swoje prawa a może by tak ktoś przypomniał im o ich obowiązach ? !

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

0

~jo 2014-11-20 (09:19) 3 godziny i 12 minut temu

Świat zmierza ku upadkowi. Normalne, że dzieci z łatwością poznają, jakie mają prawa w szkole. Gorzej z obowiązkami. Stąd brak narzędzi do ich porządnego wychowania.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

21

Nie zgadzam się z opinią

1

~taktylko 2014-11-20 (09:04) 3 godziny i 27 minut temu

"Dzieci coraz lepiej znają prawa, które przysługują im jako uczniom". Oj tak! Natomiast coraz gorzej ze znajomością obowiązków....

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

20

Nie zgadzam się z opinią

1

~belfer 2014-11-20 (09:04) 3 godziny i 27 minut temu

Proszę szanowny KOPD o ustanowienie dla równowagi DNIA OBOWIĄZKÓW - bo z tym jest o wiele gorzej niż z prawami. Wiem co mowię.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

14

Nie zgadzam się z opinią

2

~Axaz 2014-11-20 (09:02) 3 godziny i 29 minut temu

Przede wszystkim prawa uczniów powinny zostać właśnie zmniejszone, a obowiązki zwiększone. Niestety nie jestem ekspertem.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

1

~karl 2014-11-20 (09:02) 3 godziny i 29 minut temu

Dlaczego w szkołach nie uczy się finansów osobistych: jak zarządzać swoimi pieniędzmi, skutków zaciągania kredytów, skutecznego inwestowania? Jest książka "Emerytura nie jest Ci potrzebna" o zarządzaniu swoimi pieniędzmi, budowaniu majątku. Powinna być lekturą obowiązkową, a finanse osobiste powinny być na maturze. Pokazuje praktyczne rozwiązania dla młodych i starych.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

18

Nie zgadzam się z opinią

0

~znają prawa 2014-11-20 (09:02) 3 godziny i 29 minut temu

Znają prawa...i coraz głupsze mamy młode pokolenia....."0" obowiązków!!!

odpowiedz

ostatnio aktywne | najnowsze | najstarsze | najczęściej oceniane | najczęściej odpowiadane

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

50

Nie zgadzam się z opinią

2

~11 2014-11-20 (08:21) 4 godziny i 10 minut temu

Wzrasta swiadomosc dzieci naginac prawo. Maja coraz lepsze prawa bez spelnienia juz podstawowych obowiazkow. A podstawowym obowiazkiem jest dobra nauka.

odpowiedz

zamknij

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

0

Nie zgadzam się z opinią

0

~dad 2014-11-20 (09:01) 3 godziny i 30 minut temu

Mylisz się. Ich obowiązkiem jest chodzenie do szkoły. Ma to niewielki związek z uczeniem.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

0

~znają prawa 2014-11-20 (09:01) 3 godziny i 30 minut temu

znają prawa i coraz głupsze mamy pokolenia...?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

10

Nie zgadzam się z opinią

0

~NIE! 2014-11-20 (09:00) 3 godziny i 31 minut temu

Coraz więcej mówimy o prawach ucznia, coraz mniej o jego obowiązkach. Quo vadis szkoło? Już teraz ze szkół wychodzi masa tumanów z dyplomami wyższych uczelni - co będzie dalej? Czasami mam wrażenie, ze jest to świadoma polityka, mająca doprowadzić nasz naród do poziomu niewykwalifikowanej siły roboczej.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

12

Nie zgadzam się z opinią

0

~tjk 2014-11-20 (08:58) 3 godziny i 33 minuty temu

Za to zanika świadomość obowiązków.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

9

Nie zgadzam się z opinią

0

~ali 2014-11-20 (08:56) 3 godziny i 35 minut temu

A może ktoś pomyśli o tym, że uczniowie mają też obowiązki - o których jakoś nikt nie raczy pamiętać i zapomin żeby ich również uczyć!!!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

7

Nie zgadzam się z opinią

0

~Paweł 2014-11-20 (08:56) 3 godziny i 35 minut temu

Znacznie gorzej jest z ze znajomością obowiązków. Bo trzeba pamiętać żelazną zasadę: prawa i obowiązki, prawa i obowiązki, prawa i obowiązki i jeszcze raz: prawa i obowiązki.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

0

~VIKI 2014-11-20 (08:54) 3 godziny i 37 minut temu

A OBOWIĄZKI ?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

15

Nie zgadzam się z opinią

0

~mirekp49 2014-11-20 (08:53) 3 godziny i 38 minut temu

Uczcie smarkaterię o ich prawach a nie obowiązkach a doświadczycie wdzięczności jak wam gęby obiją i was zbluzgają bo im małolatom wszysko wolnlo. Gdzie są prawa nauczycieli? Zaznaczam że nie jestem nauczycielem tylko rodzicem.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

7

Nie zgadzam się z opinią

0

~zzz 2014-11-20 (08:53) 3 godziny i 38 minut temu

Najpierw komitet niech zacznie edukację od obowiązków ucznia a potem o prawach. Dlaczego wszystko urzędnicy stawiają na głowie.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~ada 2014-11-20 (08:52) 3 godziny i 39 minut temu

Niech teraz nauczą się dobrze co jest ich obowiązkiem.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~mareka1 2014-11-20 (08:50) 3 godziny i 41 minut temu

a czy znają swoje obowiązki?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~Kaz 2014-11-20 (08:48) 3 godziny i 43 minuty temu

Szkoda, że coraz mniejsza jest świadomość obowiązków.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

8

Nie zgadzam się z opinią

0

~mama 10latka 2014-11-20 (08:48) 3 godziny i 43 minuty temu

Bardzo dobrze,że znają swoje prawa ale byłoby jeszcze lepiej gdyby relatywnie wzrastało w nich poczucie obowiązku.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~SOS 2014-11-20 (08:47) 3 godziny i 44 minuty temu

Koniec świata ! Uczeń ma większe prawa od nauczyciela, tylko dokąd to nas zaprowadzi ???

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~x 2014-11-20 (08:46) 3 godziny i 45 minut temu

a może ktoś uświadomi im ich obowiązki

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~Mec 2014-11-20 (08:47) 3 godziny i 44 minuty temu

A czy te w wiekszosci rozwydrzone bachory wiedza jakie przede wszystkim sa ich obowiazki?...

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

7

Nie zgadzam się z opinią

0

~osta 2014-11-20 (08:45) 3 godziny i 46 minut temu

tak . dzisiaj dzieci mają tylko prawa i żadnych obowiązków - tak, jak posłowie

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

5

Nie zgadzam się z opinią

0

~Geo 2014-11-20 (08:43) 3 godziny i 48 minut temu

Jakby w okolicach 2000 roku 14latka przyszłą do szkoły z pomalowanymi paznokciami czy maską, to by w tę maskę zebrała od pana matematyka albo stałby nad nią, aż by to gąbką starła. Teraz szkoły, to wylęgarnia "pięknych szmat", które poza piórnikiem noszą torbę kosmetyków. Nie mówię, że wtedy było wyłącznie lepiej, ale cieszę się, że to wtedy chodziłem do szkoły.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

4

Nie zgadzam się z opinią

0

~gość 2014-11-20 (08:42) 3 godziny i 49 minut temu

A swoje obowiązki uczniowie czy też znają?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~pola34q 2014-11-20 (08:42) 3 godziny i 49 minut temu

Uczniowie świetnie znają swoje prawa. Szkoda, że nie znają swoich obowiązków. Wiem coś o tym, bo przez 17 lat pracowałam w szkole. Coraz więcej praw, coraz mniej obowiązków.

odpowiedz

oik 2014-11-20 (08:42) 3 godziny i 50 minut temu

A świadomość obowiązków? MALEJE !!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

2

Nie zgadzam się z opinią

0

~MM 2014-11-20 (08:42) 3 godziny i 50 minut temu

A może by tak przypomnieć uczniom, że także mają obowiązki. Że nie są świętymi krowami. Choćby odpowiednie zachowanie, szacunek do personelu szkoły, koleżanek i kolegów. O obowiązku nauki nie wspomnę. I nie jestem nauczycielem.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

7

Nie zgadzam się z opinią

0

~Niestety 2014-11-20 (08:41) 3 godziny i 51 minut temu

Swiadomosc obowiazkow to chyba maleje ... :(

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

6

Nie zgadzam się z opinią

0

~polo 2014-11-20 (08:40) 3 godziny i 52 minuty temu

Kiedy w Polsce będzie Ogólnopolski Dzień Obowiązków Dziecka???????

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

7

Nie zgadzam się z opinią

0

~XYZ 2014-11-20 (08:38) 3 godziny i 54 minuty temu

SAME PRAWA A ZERO OBOWIĄZKÓW JASNE JASNE I KOLEJNY KOSZ NA GŁOWĘ NAUCZYCIELOWI W SZKOLE BRAWO BRAWO

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

3

Nie zgadzam się z opinią

0

~Obserwator 2014-11-20 (08:37) 3 godziny i 55 minut temu

A czy znają też swoje obowiązki?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

1

Nie zgadzam się z opinią

0

~sołtys 2014-11-20 (08:36) 3 godziny i 56 minut temu

Biskup Wesołowski by wytłumaczył praktycznie .

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

23

Nie zgadzam się z opinią

2

~nauczyciel 2014-11-20 (08:36) 3 godziny i 56 minut temu

... szkoda, ze nie mówi się prawach nauczyciela... bez komentarza

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

28

Nie zgadzam się z opinią

1

~jeszcze belfer 2014-11-20 (08:35) 3 godziny i 57 minut temu

Jako nauczyciel z przykrością zauważam, że dzieci i młodzież CORAZ GORZEJ znają swoje obowiązki. Niech żyje wychowanie bezstresowe.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

25

Nie zgadzam się z opinią

1

~m. 2014-11-20 (08:35) 3 godziny i 57 minut temu

Dzieciom w szkole wolno więcej niż nauczycielom, mój ojciec wspominał jak dostał od nauczyciela dyscypliną po łapach bo coś przeskrobał i modli się żeby się jego ojciec nie dowiedział się o tym, bo by mu jeszcze w domu poprawił.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

22

Nie zgadzam się z opinią

0

~sara 2014-11-20 (08:34) 3 godziny i 58 minut temu

Świetnie. Tylko kiedy te same dzieci będą świadome swoich obowiązków?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

21

Nie zgadzam się z opinią

0

~jerzy 2014-11-20 (08:34) 3 godziny i 58 minut temu

Dzieci prawa znają, tylko nie chcą wiedzieć jakie mają obowiązki. A takie też maja!

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

21

Nie zgadzam się z opinią

0

~ANIA 2014-11-20 (08:33) 3 godziny i 59 minut temu

A JAK JEST ZE ZNAJOMOŚCIĄ OBOWIĄZKÓW???

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

17

Nie zgadzam się z opinią

0

~hb 2014-11-20 (08:32) 4 godziny i 1 minutę temu

A czy wie jakie ma obowiązki?

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

27

Nie zgadzam się z opinią

0

~cherrish 2014-11-20 (08:28) 4 godziny i 4 minuty temu

Prawa? może i mają i powinni mieć, ale do jasnej cholery przede wszystkim powinni mieć obowiązki.

odpowiedz

zamknij

Zgłoś do moderacji

Zgadzam się z opinią

27

Nie zgadzam się z opinią

1

Pablo Miszcz 2014-11-20 (08:26) 4 godziny i 6 minut temu

To bardzo dobrze, że znają swoje prawa, ale najpierw powinni zapoznać się ze swoimi OBOWIĄZKAMI! I nauczyć się respektować prawa innych, zwłaszcza NAUCZYCIELI!

odpowiedz


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Dzieci niewidome i ich edukacja w systemie integracyjnym
Wiele młodych osób ma liczne obawy dotyczące ich przyszłej p
warsztaty?aptacyjne dla dzieci 3 letnich i ich rodziców X4OJZVIPXUFTEXF5VM5KNVP7SJZG5MBWERHJWDA
Kopia zapasowa ZACI¦śCIA I SPOSOBY USUWANIA ICH
Nośniki energii i ich rynek jako sektor determinujący bezpieczeństwo energetyczne Polski Europy i św
Nośniki energii i ich rynek jako sektor determinujący bezpieczeństwo energetyczne Polski Europy i św
Czas wolny dzieci i młodzieży - ich pr oblematyka(1)
Podstawowe dokumenty dotyczące ochrony praw człowieka w systemie ONZ
Skąd dzieci wiedzą jak mówić i rozumieć
Pornografia - ankieta, Przeczytaj poni?sze tezy dotycz?ce pornografii i okre?l: w rubryce ?S? czy we
nowo+ ytna +Ťwiadomo+Ť¦ç narodowa
Dzieci niewidome i ich edukacja w systemie integracyjnym
Mikołajczyk, Karolina; Piestrzyński, Tomasz Szkolenia pracowników naukowych oraz analiza ich potrze
Brzezińska, A , Matejczuk, J , Nowotnik, A , Wspomaganie rozwoju dzieci 5 7 letnich a ich gotowość d
Dlaczego Filonek Bajki i opowiadania dla dzieci z cukrzyca i ich przyjaciol e 0f59
Mordował setki dzieci i kroił ich mózgi

więcej podobnych podstron