1. Czy jeśli grający zombiakami użył karty Mózgi, mózgi…, a my - jako ludzie - strzelamy do truposza z Człowiekiem wykorzystując kartę Strzał I (w tej sytuacji nie zadaje obrażeń!), to czy kartę Człowieka należy zdejmować czy nie?
Na karcie Człowieka jest napisane: "Absorbuje wszystkie obrażenia z jednej karty po czym ginie". W opisanej sytuacji wyraźnie widać, że Człowiek nie absorbuje żadnych obrażeń, więc nie ma żadnych przesłanek by go zdejmować.
2. Czy używając Trolejbusu mogę zadeklarować, że zadaję Człowiekowi jedno obrażenie, a zombie pod spodem pozostałe trzy?
Na karcie Człowieka jest napisane: "Absorbuje wszystkie obrażenia z jednej karty". W opisanej sytuacji nie ma żadnych podstaw, by gracz mógł deklarować, że Człowiek absorbuje tylko jedną ranę z Trolejbusu.
3. Czy zombie powinien się cofać, jeśli znajduje się na nim Człowiek.
Na karcie Strzału jest napisane: "Nie zabity Zombiak cofa się o 1 pole". Na karcie Człowieka nie ma żadnych informacji, by Człowiek wpływał na poruszanie się. W opisanej sytuacji nie ma żadnych podstaw, by wyciągać wniosek, że Zombie nie cofa się, ponieważ jest z Człowiekiem.
4. Czy połączeni Łańcuchami zombie schodzą z planszy razem, gdy użyjemy przeciwko nim Kamaza?
Na karcie Kamaz jest napisane: "Na tym torze Zombiaki..." oraz "Gdy Zombie nie ma miejsca, by się cofnąć, jest zgnieciony". W opisanej sytuacji nie ma żadnych podstaw, by Zombiak z sąsiedniego toru był usuwany z planszy.
5. Jeśli zabijamy zombie strzałem, a był on połączony Łańcuchami z innym zombie i znajduje się za nim puste pole, to czy cofa się on, czy zostaje w miejscu?
Na karcie Strzał jest napisane: "Dodatkowo nie zabity Zombiak cofa się o 1 pole". W opisanej sytuacji Zombiak został zabity, nie ma więc podstaw by on, lub Zombiak z nim połączony, mieli się cofać.
6. W jaki sposób działa Tramwaj jeśli w danej turze wykorzystamy Mózgi, mózgi… Czy będzie on musiał zadawać o jedno obrażenie więcej (np. cztery zamiast trzech), czy też uderza on normalnie.
Na karcie Mózgi jest napisane: "Karty z talii ludzi zadają w tej turze 1 obrażenie mniej". Na karcie Tramwaj jest napisane: "Tramwaj porusza się 1 pole i zadaje obrażenia w sumie 6 ran". Jeśli wiec na stole jest Zombiak o sile 5, otrzymałby 5 ran od tramwaju. Ponieważ są zagrane Mózgi, Tramwaj zada 4 rany.
7. Czy Vodka może wpływać w jakikolwiek sposób na Kable? Czy mogą one zadawać dwa obrażenia zamiast jednego przez tę jedną turę, w której zagraliśmy tą kartą.
Na karcie Vodka jest napisane: "wszystkie twoje karty natychmiastowe zadają 1 ranę więcej". Karta Kable nie jest kartą natychmiastową.
8. Czy Gniazdo traci życie już w tej samej turze, w której zostało wystawione, czy też traci je dopiero od następnej tury? Innymi słowy czy działa przez trzy, czy przez cztery tury ludzi.
karcie Gniazdo jest napisane: "Na koniec KAŻDEJ tury zombiaków...". Oznacza to, że traci życie na koniec każdej tury, także pierwszej.
9. Jeśli na Siergieja (lub innego zombie) rzuciliśmy Łańcuchy przez co traci on życie, a grający nieumarłymi używa Człowieka na tym truposzu, to czy kupuje mu w ten sposób dodatkową turę? Czy Człowiek może absorbować obrażenia z Łańcuchów?
Na karcie Człowiek jest napisane: "absorbuje on wszystkie obrażenia wynikające z 1 karty". Oznacza to, że może absorbować z karty Łańcuchy.
10. Jak zachowuje się Czeczen w chwili, gdy ma przed sobą Kamaza? Czy cofa się jak inne zombiaki, czy niewzruszony stoi do momentu aż Kamaz znajdzie się tuż przed nim i wtedy dopiero rusza do ataku, czy też swobodnie rusza się do przodu?"
Na karcie Czeczen jest napisane: "Na Czeczena nie działają efekty żadnej karty planszy...". Karta Kamaz jest kartą planszy. Efekt zatrzymania Zombiaków, który ona wywołuje, nie ma zastosowania.
11. Czy karty ludzi takie jak Kamaz czy odwiert można wystawić na polach gdzie już jakieś Zombiak stoi, czy musi to byś wolne pole ?
Wolne pole.
12. Czy wszystkie Zombiaki poruszają się naraz? chodzi mi o sytuację gdzie 2 Wladków stoi obok siebie i czy jeden może pójść do przodu a drugi wejść za niego?
Najpierw poruszają się te zombiaki, które są najbliżej barykady. Jeden władek porusza się do przodu, a drugi wchodzi na jego miejsce.
13. Kilof - "Odrzuć na Śmietnik dowolną leżącą na planszy kartę planszy z talii ludzi". Czy można kilofem usunąć "Łańcuchy"?
Tak
14. Kable - "(...) Kable leżą na planszy do momentu, aż zostaną z niej usunięte (np. przez Kilof lub Czeczena). Czy można Kable usunąć używając Psa Szarika?
tak
15. Kamaz - (...) Gdy ostatni z Zombiaków nie ma miejsca, by się cofnąć zostaje zgnieciony.(...)Jak rozumiem jeżeli ostatnimi zombiakami jest Matuszka lub Gniazdo to oni właśnie ulegają anihilacji?
Tak
16. Łańcuchy - dwa zombie przed zasiekami, połączone łańcuchem. Wania ma możliwość poruszenia się w prawo.
Stoją, nie dostają ran.
17. Tramwaj - co się dzieje w sytuacji gdy zombiaka który ma zostać przejechany przez Tramwaj chroni żywa tarcza w postaci Człowieka?
Człowiek zbiera wszystkie obrażenia wynikające z działania jednej karty, więc zbiera wszystkie 6 obrażeń zadawanych przez tramwaj i wtedy człowiek oraz tramwaj są odrzucani.
18. Siergiej - to może trochę głupie ale czy Siergiej (2 ruchy do przodu) może wejść od razu na 4 przecznicę?
Wystawiasz Siergieja tak samo jak inne zombiaki - normalnie na 5. przecznicy, chyba że masz Matuszkę to na 4., ewentualnie na 3., jeśli zagrasz zasadzkę.
19. 13ta godzina - czy ją również się przetasowuje gdy się nią zagrywa czy ona trwale "wychodzi z gry"?
13 godzina wypada, nie przetasowujesz jej. Trzeba zwrócić uwagę na kolejność działań. Zagrywasz 13. godzinę i wykonujesz jej akcję, która pozwala Ci przetasować karty odrzucone i wybrać 3, a dopiero potem odrzucasz 13. godzinę na stos zużytych.
20.Czy jeśli je zagramy i ograniczymy drugiemu graczowi dociąg do 2, 3 kart to czy wciąż musi on jedną wyrzucać na starcie? A co jeśli miał zostawione karty (np 3, a dociąg zmniejszony tylko do dwóch kart), ma je odrzucić jako nadmiar?
Zgadza się - jeśli grający ludźmi ma ograniczony dociąg, nie musi nic odrzucać. Tak samo jest pod koniec gry, jeśli komuś skończą się karty i będzie miał mniej niż 4 do zagrania. Nic wtedy nie odrzuca. Odrzuca się tylko, jeśli dociągało się do 4 kart. Natomiast jeśli gracz miał 3 karty z poprzedniej rundy, a zmniejszyło mu się dociąg do 2, to chyba nie musi tej trzeciej odrzucać, bo de facto nic nie dociąga.
21. Karta "mózgi mózgi" powoduje, że karty z talii ludzi zadają jedno obrażenie mniej. Czy to znaczy, że karty, które normalnie zadają jedno obrażenie w ogóle nie wyrządzają szkód (np. "strzał 1" albo "ulica w ogniu")? W rozgrywce pojawiła się ta wątpliwość, bo dociągnęliśmy takie karty, że w praktyce ludzie zostali zupełnie pozbawieni ruchu, więc ustaliliśmy, że zadają jedno obrażenie mniej, ale równocześnie nie mniej niż jedno.
Moim zdaniem odpowiedź jest prosta. Skoro "mózgi, mózgi" zadają o jedno obrażenie mniej, to w przypadku kart normalnie zadających jedno obrażenie, będą one zadawały 0 obrażeń.
22. Kamaz spycha zombiaki aż do końca planszy. Co w sytucji, gdy na jego drodze pojawia się zombiak przykuty łańcuchami do innego? (rozważałam opcję, że oba się cofają, ale czasem ten drugi nie ma miejsca, a trochę bez sensu, żeby cofać zombiaki na obu torach... z drugiej strony coś powinno się cofnąć, bo inaczej kamaz utknie w miejscu...)
Obie karty (??)
23.Co się dzieje, gdy tramwaj dojeżdża DO CMENTARZA Zanim zada 6 ran? Jedzie w drugą stronę? Startuje znowu z I przecznicy po tym samym torze czy może zostaje usunięty?
Znika.
24. Czy pod gniazdo można podkładać karty zombiaków tylko w momencie wyłożenia karty Gniazdo czy też można stopniowo dokładać pod nie zombiaki w kolejnych turach?
Tak, w chwili wystawienia gniazda.
25. Na karcie "odwiert" jest napisane, że można ją położyć na "dowolnym polu" czy chodzi o dowolne WOLNE pole czy np mogę odwiert podłożyć od razu pod gniazdo wroga.
Dowolnym wolnym polu
26. Na karcie "kilof" jest napisane, że usuwa dowolną kartę drużyny ludzi na planszy. Czy to oznacza, że kilofem można ściągnąć z planszy tramwaj, i auta?
Tak.
27. Co daje karta psa w talii zombie skoro jego ewentualne dojście do barykady nie kończy gry?
Blokuje pole widzenia.
28. Co się dzieje z kartami znajdującymi się pod gniazdem w momencie gdy gniazdo ginie? Również idą na stos kart odrzuconych?
Tak.
29. Czy gniazdo można wyleczyć?
Tak.
30. Na które dokładnie karty działa vodka? Domyślam się że na Serię, Strzał I, Strzał II, Snajper I i Snajper II. Czy może jeszcze jakieś?
Każde, które zadają obrażenia.
31. Jedna z kart z talii zombie pozwala na zamienienie miejscami 2 zombie. Czyli jak się domyślam mogę zamieć miejscami zombie z przecznicy 5 toru 1 z zombiem z przecznicy 1 toru3 tak? Odległość nie ma to znaczenia?
Dowolne dwa zombie
32. Łańcuch wiąże dwóch sąsiadujących zombie. Czy dotyczy to tylko będących obok siebie na tej samej przecznicy czy też sąsiedztwo może dotyczyć dwóch stojących jeden za drugim? Czy tą kartą można połączyć psa z jakimś zombie?
Dowolnych sąsiadujących. Tak, pies jest zombie.
33. Jak działa tramwaj / trolejbus / trabant na zombiaka zasłoniętego człowiekiem? Czy Tramwaj zabija tylko człowieka i odpada? Czy zabija człowieka(ile ran jest odejmowane tramwajowi?), a pozostałe rany otrzymuje zombiak ?
Ginie tylko człowiek
34. Czy po wyciągnięciu karty Amerykański shit wyrzucam ją na śmietnik automatycznie czy zalega na mojej "ręce" od następnego dociągu?
Odrzucasz ją
35. Czy jeżeli tramwaj i trabant dojadą do 5 przecznicy nie ginąc po drodze w starciu z zombie, są wyrzucane na śmietnik czy blokują tor dla zmobich?
Są odrzucane
36. Czy Szarki może chodzić po literze L ( jeden do przodu i dwa w bok)?
Tak
37. Czy można skuwać ze sobą zombie sąsiadujące ze sobą między przecznicami (jeden za drugim)?
Tak
38. Kamaz/Trabant/Tramwaj - na torze gdzie zostaną wystawione, zombiaki nie mogą poruszać się do przodu. Czy to znaczy że zombi stają i czekają aż pojazd do nich podjedzie (dwa pola odstępu w momencie wystawienia) czy jednocześnie zmierzają w swoim kierunku ?
Tak, Zombiaki się nie poruszają.
39. Borys - trafiony nie cofa się. Czy dotyczy to także Kamaza? Jeśli tak, to czy Kamaz miażdży Borysa (pierwsza karta)? I co jeśli cwaniak Borys trzyma Człowieka?
Borys nie cofa się po strzale. Kamaz działa normalnie.
40. Sytuacja: Wladek (3HP)+Człowiek vs. Tramwaj - Tramwaj normalnie zadałby 3 obrażenia Wladkowi, więc chyba musi najpierw zadać także 3 obrażenia, żeby zlikwidować Człowieka. I czy w ciągu jednej tury czy dwóch? Jak jest z tym?
Zgodnie z opisem na karcie, Człowiek pochłania wszystkie obrażenia zadawane z karty (Tramwaj). Po przejechaniu człowieka tramwaj jest zdejmowany ze stołu
41. Czy można cofnąć Zombiaka za 5 przecznicę, na Cmentarz?
Nie, nie można cofać poza pole gry.
42. Czy Auta mogą przejeżdżać przez Kable lub na nich startować, jeśli te są na I przecznicy?
Tak.
43. I jeśli na karcie jest napisane "na dowolnym polu", to w sensie dowolne-niezajęte, czy po prostu dowolne?
Dowolne niezajęte.
44. Gniazdo - gracz mając do dyspozycji rękę ograniczoną do 3 lub 2 kart musi nadal odrzucić jedną kartę?
Nie.
45. Łańcuchy - w opisie stoi, ze pętają sąsiadujące zombiaki - czy to też oznacza stojące jeden za drugim?
Tak.
46. Odwiert - można go położyć na pole zajęte zombiakiem czy inną kartą?
Nie
47. Roboty drogowe - Jakie są "kartą planszy" przesuwalne przy pomocy Robót? Czy można przesunąć toczącą się Beczkę lub Auta?
Tak.
48. Karta zastępcza - czy po jej dociągnięciu na rękę gracz może ją wyrzucić i grać pozostałymi trzema kartami?
Tak, można ją odrzucić
1