NDIGCZAS0034762526

Adsm Lenkiewicz.

Raźno już i pełni otuchy, puściliśmy się w dalszą drogę. Idąc stromo w górę przez las, stanęliśmy wkrótce na dziale wód. Przed nami w dole rozciągała się dolina Prawicza, którą mieliśmy iść dalej. Mając szerszy widok, rozglądnęliśmy się po niebie i okolicy. Deszcz jeszcze padał, ale na zachodzie zaczęło się jakoś przecierać. Mgły rozsunęły się trochę i tuż przed nami zarysowały się wspaniałe strome stoki Jajka llemskiego. Od szczytu z lewej strony spadał żleb prosto w dół wypełniony piargiem, a na jego dnie wiła się ruchoma, jasna nitka potoku. Z drugiej strony zamajaczył tuż nad nami szczyt Gorganu llemskiego, przytłoczony ciężką chmurą, a dalej, w kierunku ku zachodowi, ustrojony kosodrzewiną czub Pustoszaka.

Prawie cała dolina Prawicza przedstawiała się nam jako jeden wielki, stary zrąb. Dziś stoi tam już znowu gęsty las.

Staliśmy bezpośrednio nad żlebem, którego dnem ciągnęła się do samego dołu długa rynna z belek częściowo już spróchniałych i połamanych. Była to t. zw. ryza, którą kiedyś spuszczano drzewo ze zrębu. Uznaliśmy, że tędy najprędzej zejdziemy wdolinę, gdzie musi być jakaś droga.

Zac/ęliśmy więc schodzić, flle droga ta nie była wcale ani wygodna, ani bezpieczna. Stąpanie stromo w dół w niepodkutych trzewikach po oślizgłych, po długotrwałym deszczu belkach, było przedsięwzięciem wprost karkołomnemu Iść bokiem niepodobna było, gdyż z obu stron piętrzyły się stosy połamanych i zeschłych gałęzi albo rosły tak gęste krzaki, że przedzieranie się przez nie było wykluczone.

Trudno policzyć, ile razy każdy z nas leżał. Biedny Wasyl obuty w kierpce, ślizgał się najbardziej. Tylko jakiemuś osobliwemu szczęściu należy przypisać, żeśmy tam rąk i nóg nie połamali. Co chwila mierzyliśmy przestrzeń, dzielącą nas od dna doliny i od czegoś, co nam się wydawało wygodną drogą; ale przestrzeń bardzo powoli malała.

DSC00254 (15) Już w 1770 roku znęcanie się nad zwierzętami było w Anglii traktowane przez sąd j
Kolejne przykłady tekstów zawierają już w pełni spójną linię narracji. Klątwa złego
tpn w alpach i za alpami4601 139 Widok tych sześciu walecznych, dodał otuchy uginającym się już Gw
IMAG0588 trudno bowiem mówić, że Kano było już w pełni zislamizoWOT_ Odchodzenie od religii i odrodz
W POSZUKIWANIU JEZUSA IŁK itaj, to ja Łukasz. Wiosna już w pełni. W Ziemi Świętej, tak jak i w kraj
IDrodzy Czytelnicy Słoneczny i kwitnący maj powitał nas już w pełni. Z pewnością podczas długiego
li iłinmK pnnl w kilcę » »k punad 2,1 min IwlriZbiornik Racibórz prawie gotowy.Już pełni swoją
Obraz0 2 Rys.7-22.Pizy kład perspektywy dwuzbiegowej [7] Artyści następnych pokoleń już w
Prawo rzymskie W czasach rzymskich, gdy prawo było już w pełni rozwinięte, sędziowie kierowali się n
scandjvutmp2fc01 ciadła błękitnej, szeroko rozlanej rzeki. Radość świeciła im z oczu, byli pełni ot
str 0 071 70 [PIEŚNI) W czasie tak głodnym, 20 Roku nierodnym, Pełni otuchy Ludzie truchleją: Próżn
NDIGCZAS0034762568 52 M. Sokołowski. i niem schodziliśmy już wprost na widniejącą w dole „bulę&quo
NDIGCZAS0034762580 164 O Emilu Zegadłowiczu. Wiemy już, jak wygląda ta ziemia wśród najpiękniejszy
NDIGCZAS0034762500 184 Emil Zegadłowicz. a drzewo już zakwitło ano rośnie a rośnie hań ku niebu--a
NDIGCZAS0034762514 196 ftdam Lenkiewicz. Ułożyliśmy więc następujący plan. Pójdziemy przedewszystk
NDIGCZAS0034762516 198 Mdam Lenkiewicz. jak zauważyłem, jedną z najistotniejszych cech gry w karty
NDIGCZAS0034762518 200 ftdam Lenkiewicz. —    Rogacz — odrzekł krótko. Byliśmy poru